Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowe Volvo V40: czy pokona BMW i Audi

Nowe Volvo V40: czy pokona BMW i Audi

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Do tej pory Volvo nie miało zbytnio szczęścia w klasie kompaktów. Nowe V40 chce to zmienić, a tacy konkurenci jak BMW serii 1 czy nowe Audi A3 mają być mu niestraszni. Czy plan się powiedzie?

Nowe Volvo V40: czy pokona BMW i Audi
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Nowe Volvo V40: czy pokona BMW i Audi

Volvo zbudowało ciekawe auto. V40 przekonuje do siebie niecodzienną, ekstrawagancką stylistyką, ładnie wykończonym wnętrzem i dobrze sprawującym się zawieszeniem, które – choć twarde – radzi sobie także z tłumieniem nierówności. Do tego dochodzą oszczędne (wg zapewnień producenta) silniki.

Czy to przypadek? Ledwie na czele Volvo stanął Stefan Jacoby, który wcześniej pracował dla Volkswagena, a już firma kopiuje receptę sukcesu Golfa i Audi A3: na sprawdzoną technikę trzeba naciągnąć szykowne blaszane ubranie, całość doprawić luksusowymi dodatkami i już mamy kompakt premium.

Czy klientom Volvo nie będzie przeszkadzało to, że w ładnym nadwoziu kryje się technika Forda Focusa? Mimo że Volvo od 2 lat należy do Chińczyków, nadal stosuje rozwiązania swojego niedawnego partnera. Oczywiście, na papierze wszystko wygląda OK, ale jest jedno „ale” –silna konkurencja. Latem na rynku pojawią się nowe Audi A3 i Mercedes klasy A, a BMW serii 1 dopiero co zadebiutowało.

Wsiadamy do wnętrza V40 i pierwsza niespodzianka: dzięki zastosowaniu poduszki chroniącej przechodnia podczas kolizji (patrz apla z prawej) przednie słupki mogą być ekstremalnie płaskie, co sprawia, że widok zza kierownicy jest naprawdę wyjątkowy. Deska rozdzielcza została zaprojektowana z dużym pietyzmem, a materiały wykończeniowe są pierwszej klasy – ani śladu jakości Focusa.

Jeśli ktoś lubi sprzęt nagłośnieniowy Bang & Olufsen, a pod pojęciem skandynawskiego designu rozumie coś więcej niż Ikea, ten będzie zadowolony.

Testowy samochód był wyposażony w sportowy układ jezdny. Zawieszenie twarde, ale nie można powiedzieć, że nie zapewnia komfortu. Natomiast układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni – nie jest źle, ale wydaje się nam, że niemiecka konkurencja radzi sobie lepiej.

Pod maską naszego auta znalazł się najmocniejszy doładowany silnik benzynowy 1.6 o mocy 180 KM, do którego nie mamy żadnych zastrzeżeń. Za to zestawiony z nim 6-stopniowy „automat” był trochę zbyt nerwowy – lekkie naciśnięcie pedału gazu powodowało natychmiastową redukcję biegu.

Auto trafi do salonów we wrześniu, ale ceny są już znane. Najtańsze V40 kosztuje 86 900 zł.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy:NoweVolvo V40Volvo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków