- C8 to pierwsza generacja Corvette z silnikiem umieszczonym centralnie
- Moc silnika V8 to 482 KM, a moment 613 Nm
- C8 Cabrio może przyspieszać do „setki” we 3,5 s i rozpędzać się do 296 km/h!
Kiedy nowa Corvette kabriolet składa swój hardtop do tyłu nad komorę silnika w 17 sekund, wiele rzeczy z przodu zaczyna się zmieniać. Włosy się puszą, czapki z daszkiem fruwają, a hormony szczęścia robią salta. Wynika to przede wszystkim z faktu, że ósma generacja Corvette, która po raz pierwszy pojawiła się z silnikiem umieszczonym centralnie za kierowcą, nie traci nic ze swojego sportowego charakteru nawet jako kabriolet. Takie same osiągi jak w przypadku coupé ze zdejmowanym panelem dachowym mówią same za siebie. Konkretnie: prędkość maksymalna 296 km/h, sprint do 100 km/h w 3,5 sekundy. Jakieś pytania?
Chevrolet Corvette C8 – kunszt mocy
Wraz z odkrytym C8, klienci na Starym Kontynencie mogą teraz cieszyć się prawdziwym modelem Euro: z filtrem cząstek stałych (DPF), systemem informacyjno-rozrywkowym nie tylko w języku angielskim i oczywiście z oficjalną homologacją – do tej pory na rynek wchodziła zawsze wersja amerykańska. Nabywcy prawdopodobnie byliby zadowoleni z braku DPF i tym podobnych, ale 6,2-litrowy silnik V8 typu small-block na szczęście nadal brzmi jak wolność. Jedyne, co stracił, to trochę mocy: w arkuszu danych podano około 20 KM mniej. Kierowca zauważy to jednak tylko wtedy, gdy zmierzy się z amerykańskim wariantem na światłach. W kabriolecie, którym jechaliśmy, 20 koni jest jeszcze bardziej nieistotne. W końcu 482 KM nadal działa z pełną mocą. Moment obrotowy również nieznacznie spada, z 637 do 613 Nm, ale jest w pełni dostępny 650 obrotów wcześniej. W kabriolecie jest to wystarczająca ilość, aby zastąpić suszarkę do włosów przed osiągnięciem prędkości autostradowej.