• Nowy RX ma taką samą długość jak poprzednik (4,89 m), ale bazuje na innej platformie: GA-K
  • Wersja 500h jako jedyna ma turbodoładowany silnik i 6-biegowy automat – wśród hybryd Lexusa to ewenement
  • Nowy system napędu Direct4 pozwala na szybszy rozkład momentu między osiami, skrętna tylna oś bardzo poprawia zwinność w zakrętach. Te elementy jednak są zarezerwowane dla wersji 500h
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

RX jest najważniejszym modelem Lexusa – od 1998 r. cztery generacje znalazły 3,5 mln klientów, z czego najwięcej w USA. Z tego też względu Lexus postanowił zorganizować prezentację najnowszej odsłony swojego SUV-a w Kalifornii.

Choć długość nadwozia nowego modelu pozostała bez zmian (4,89 m), pod blachą tkwi nowa technika platformy GA-K – tej samej, z której korzysta też świetnie przyjęty NX. Nowy RX zyskał m.in. o 6 cm większy rozstaw osi niż poprzednik, o 4,5 cm szerszy rozstaw tylnych kół i jeszcze ostrzejszy styl ze sportową sylwetką, która nieco maskuje gabaryty auta.