Skupmy się na debiutującym coupe. Auto prezentuje się bardziej elegancko niż dotychczas, wyróżniając się płynnymi liniami i krągłościami. Przód tradycyjnie jest zbliżony do pozostałych wariantów modelu, za to tył może kojarzyć się z flagową Klasą S Coupe.
Jednak na żywo nie pomylicie ze sobą tych aut, ponieważ Klasa C Coupe ma zupełnie inne proporcje. Całość można ocenić jak najbardziej na plus. Nadwozie zostało również dopracowane pod kątem aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza jest bardzo niski - Cd=0,26.
We wnętrzu nie ma żadnych niespodzianek. Tutaj każdy wariant Klasy C wygląda niemal tak samo. Coupe Mercedesa urosło. W porównaniu z poprzednikiem jest o 95 mm dłuższe i o 40 mm szersze, ma też o 80 mm większy rozstaw osi. To oczywiście przekłada się na przestronniejszą kabinę, z czego ucieszą się szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu. Dla coupe opracowano nowe fotele przednie ze zintegrowanym zagłówkami.
Nowy model ma dużo do zaoferowania w kategorii zawieszenia. Standardowo oferowane jest stalowe zawieszenie z aktywnym systemem tłumienia. Klient ma do wyboru dwa ustawienia układu: komfortowe bądź sportowe. Ale to jeszcze nie wszystko. Opcjonalnie można zamówić zawieszenie pneumatyczne Airmatic z funkcją samopoziomowania, dostosowujące swoją pracę do wybranego trybu jazdy. Klasa C Coupe jest o 15 mm niższa od sedana.
Gama silnikowa również oferuje wiele możliwości. Wszystkie jednostki są czterocylindrowe. Podstawowy silnik benzynowy 1.6 z turbodoładowaniem generuje moc 156 KM (C 180). Wyżej jest motor dwulitrowy, który występuje w trzech wariantach mocy: 184 KM (C 200), 211 KM (C 250) oraz 245 KM (C 300). Na samym szczycie plasuje się sportowy Mercedes-AMG C 63 z motorem 4.0 V8 biturbo o mocy 476 KM lub aż 510 KM (wersja S). To jednak zupełnie inny samochód w porównaniu ze standardowymi wersjami, co bardzo dobrze widać w cenniku, o którym dalej.
Dla zwolenników Diesli przygotowano silnik o pojemności 2,1 litra w wydaniu 170- (C 220 d) lub 184-konnym (C 250 d). Warianty benzynowe współpracują ze skrzynią 7G-Tronic, a wysokoprężne z przekładnią 9G-Tronic (bazowe wersje seryjnie są łączone z ręczną skrzynią). W późniejszym czasie do oferty dołączą wersje z napędem 4Matic.
Klasa C Coupe nowej generacji będzie dostępna w polskich salonach sprzedaży już w grudniu br. Cennik otwiera kwota 153 200 zł za podstawową wersję benzynową C 180. Na Mercedesa-AMG C 63 Coupe będzie trzeba trochę poczekać, do marca 2016. Na ten wariant należy przygotować co najmniej 344 700 zł.
Pora sprawdzić jak to wszystko sprawdza się w praktyce. Wrażeniami z pierwszych jazd Mercedesem Klasy C Coupe, a w szczególności Mercedesem-AMG C 63 Coupe S, podzielimy się na łamach 48. numeru „Auto Świata”.