Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowy Mercedes Klasy C Coupe: przed pierwszą jazdą

Nowy Mercedes Klasy C Coupe: przed pierwszą jazdą

Jako jedni z pierwszych mamy okazję przetestować nowego Mercedesa Klasy C Coupe, w tym jego sportową odmianę AMG. To trzecia wersja nadwoziowa tej generacji modelu, po sedanie i kombi, ale nie ostatnia – niedługo spodziewany jest kabriolet

Nowy Mercedes Klasy C Coupe: przed pierwsza jazdą
Zobacz galerię (17)
Mercedes / Daimler AG
Nowy Mercedes Klasy C Coupe: przed pierwsza jazdą

Skupmy się na debiutującym coupe. Auto prezentuje się bardziej elegancko niż dotychczas, wyróżniając się płynnymi liniami i krągłościami. Przód tradycyjnie jest zbliżony do pozostałych wariantów modelu, za to tył może kojarzyć się z flagową Klasą S Coupe.

Jednak na żywo nie pomylicie ze sobą tych aut, ponieważ Klasa C Coupe ma zupełnie inne proporcje. Całość można ocenić jak najbardziej na plus. Nadwozie zostało również dopracowane pod kątem aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza jest bardzo niski - Cd=0,26.

We wnętrzu nie ma żadnych niespodzianek. Tutaj każdy wariant Klasy C wygląda niemal tak samo. Coupe Mercedesa urosło. W porównaniu z poprzednikiem jest o 95 mm dłuższe i o 40 mm szersze, ma też o 80 mm większy rozstaw osi. To oczywiście przekłada się na przestronniejszą kabinę, z czego ucieszą się szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu. Dla coupe opracowano nowe fotele przednie ze zintegrowanym zagłówkami.

Nowy model ma dużo do zaoferowania w kategorii zawieszenia. Standardowo oferowane jest stalowe zawieszenie z aktywnym systemem tłumienia. Klient ma do wyboru  dwa ustawienia układu: komfortowe bądź sportowe. Ale to jeszcze nie wszystko. Opcjonalnie można zamówić zawieszenie pneumatyczne Airmatic z funkcją samopoziomowania, dostosowujące swoją pracę do wybranego trybu jazdy. Klasa C Coupe jest o 15 mm niższa od sedana.

Nowy Mercedes Klasy C Coupe: przed pierwsza jazdą
Nowy Mercedes Klasy C Coupe: przed pierwsza jazdąMercedes / Daimler AG

Gama silnikowa również oferuje wiele możliwości. Wszystkie jednostki są czterocylindrowe. Podstawowy silnik benzynowy 1.6 z turbodoładowaniem generuje moc 156 KM (C 180). Wyżej jest motor dwulitrowy, który występuje w trzech wariantach mocy: 184 KM (C 200), 211 KM (C 250) oraz 245 KM (C 300). Na samym szczycie plasuje się sportowy Mercedes-AMG C 63 z motorem 4.0 V8 biturbo o mocy 476 KM lub aż 510 KM (wersja S). To jednak zupełnie inny samochód w porównaniu ze standardowymi wersjami, co bardzo dobrze widać w cenniku, o którym dalej.

Dla zwolenników Diesli przygotowano silnik o pojemności 2,1 litra w wydaniu 170- (C 220 d) lub 184-konnym (C 250 d). Warianty benzynowe współpracują ze skrzynią 7G-Tronic, a wysokoprężne z przekładnią 9G-Tronic (bazowe wersje seryjnie są łączone z ręczną skrzynią). W późniejszym czasie do oferty dołączą wersje z napędem 4Matic.

Klasa C Coupe nowej generacji będzie dostępna w polskich salonach sprzedaży już w grudniu br. Cennik otwiera kwota 153 200 zł za podstawową wersję benzynową C 180. Na Mercedesa-AMG C 63 Coupe będzie trzeba trochę poczekać, do marca 2016. Na ten wariant należy przygotować co najmniej 344 700 zł.

Pora sprawdzić jak to wszystko sprawdza się w praktyce. Wrażeniami z pierwszych jazd Mercedesem Klasy C Coupe, a w szczególności Mercedesem-AMG C 63 Coupe S, podzielimy się na łamach 48. numeru „Auto Świata”.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków