- Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
- Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wymiary kabin (oceniane)
- Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - dane katalogowe (nieoceniane z wyjątkiem pojemności bagażników)
- Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)
- Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - ceny, gwarancja, przeglądy (oceniane)
- Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - punkty i klasyfikacja
- Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - pojedynek dziwaków?
Te crossovery są modne z zewnątrz, ale dość ciasne w środku. Ich tylne kanapy nie nadają się do leczenia klaustrofobii. Z pewnością jednak każde z tych aut skutecznie wyleczy swojego właściciela z anonimowości, bo Nissana i Toyoty nie sposób nie zauważyć. Jedyne, co można przeoczyć, to ukryte w słupkach tylne klamki C-HR. Mimo 4,35 m długości wsiadanie z tyłu nie jest łatwe.
Wnętrze okazuje się przyjemne, pod warunkiem że nie interesuje nas to, co za oknem – szyby tylnych drzwi są małe i dzieci niewiele przez nie zobaczą. Juke mierzy 4,14 m długości, czyli jest o 21 cm krótszy, ma za to z tyłu większe okna. Lepiej dla klaustrofobów, ale podczas cofania Nissanem szerokie słupki C ograniczają pole widzenia. I nie obawiajcie się, że widoczność zasłonią wam dodatkowo dorośli siedzący z tyłu – osoba o wzroście 180 cm i tak tam nie usiądzie.
Fotele obu aut trzymają boczki i tłuszczyk na miejscu, ale słabiej podpierają ramiona. C-HR jest solidnie zmontowane. Kokpit pomysłowo zaprojektowano, ekran multimediów jest duży – tak młodzieżowa i świeża Toyota jeszcze nigdy nie była!
Juke jest sprzedawany od 2010 r., ale żeby wyczuć jego zaawansowany wiek, trzeba wejść do kabiny. Nadwozie nadal cieszy (lub drażni) oko, za to kokpit został już nadgryziony zębem czasu. Ekran nawigacji ma wielkość smartfona, a dobór materiałów to miks tanich plastików. Półka bagażnika przypomina hamak. Skoro już jesteśmy przy tylnych częściach pojazdu, to po złożeniu kanapy w C-HR powstaje duży próg. A jak spisują się jednostki napędowe?
Z czterocylindrowego turbodoładowanego silnika C-HR o pojemności 1197 cm3 wyciśnięto 115 KM. Juke ma identyczne parametry, ale jest lżejszy. Jeśli chodzi o jazdę, to stary Nissan dorównuje nowej Toyocie. W toyotowskiej jednostce 1.2 kulminacja akcji rozgrywa się pomiędzy 1800 a 2500 obr./min. Toyota osiąga wyższą prędkość niż Nissan, ale Juke szybciej rozpędza się do „setki”.
Na naszym torze testowym sprawił też więcej frajdy, bowiem jego układ kierowniczy daje nieco więcej informacji zwrotnych niż koło sterowe C-HR. Układowi kierowniczemu Toyoty brakuje wyraźniejszego uzależnienia oporu na kierownicy od kąta skrętu kół, a także większej progresywności wspomagania w funkcji prędkości jazdy.
I tu przechodzimy do kolejnego punktu programu: komfortu. Na szybko pokonywanych zakrętach nadwozie Toyoty nie przechyla się zbytnio, co daje kierowcy wrażenie sportowości. Ale zawieszenie C-HR niezbyt dobrze znosi krótkie nierówności i długie pofałdowania jezdni. Karoseria cały czas pozostaje w lekkim niepokoju, co nie jest zbyt komfortowe.
Nie, żeby Juke był miękko zestrojony, ale lepiej trzyma się w ryzach. Jego mechanizm zmiany biegów jest odrobinę bardziej precyzyjny. Przełożenia w Toyocie wchodzą równie łatwo. Z drugiej strony Jukiem solidnie trzęsie, gdy pokonujemy nierówności. Kategorię dynamiki jazdy przegrał jednak znacznie dłuższą drogą hamowania.
Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
Toyota | Nissan | |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,6 s | 3,4 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,2 s | 10,6 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 19,5 s | 17,9 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h (4. bieg) | 9,5 s | 9,4 s |
Czas rozpędzania 80-120 km/h (6. bieg) | 22,3 s | 21,6 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1421/424 kg | 1275/435 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 60/40 proc. | 62/38 proc. |
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) | 11,0/11,1 m | 11,1/11,4 m |
Hamowanie (opony zimowe) ze 100 km/h (zimne) | 38,8 m | 43,9 m |
Hamowanie (opony zimowe) ze 100 km/h (gorące) | 38,2 m | 42,7 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 59 dB (A) | 57 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 100 km/h | 66 dB (A) | 67 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 130 km/h | 71 dB (A) | 72 dB (A) |
Spalanie testowe | 7,5 l/100 km | 6,7 l/100 km |
Zasięg | 660 km | 680 km |
Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wymiary kabin (oceniane)
Toyota C-HR | Nissan Juke | ||
Miejsce na nogi z przodu maks. | (mm) | 1115 | 1130 |
Szerokość wnętrza z przodu | (mm) | 1470 | 1390 |
Wysokość wnętrza z przodu maks. | (mm) | 960 | 1020 |
Zakres regulacji fotela | (mm) | 225 | 230 |
Indeks miejsca na nogi z tyłu* | (mm) | 690 | 680 |
Szerokość wnętrza z tyłu | (mm) | 1445 | 1370 |
Wysokość nad głową z tyłu | (mm) | 910 | 870 |
Wysokość siedziska z tyłu | (mm) | 350 | 320 |
Zmierzone po odsunięciu oparcia fotela kierowcy od pedału hamulca o jeden metr, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.
Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - dane katalogowe (nieoceniane z wyjątkiem pojemności bagażników)
C-HR | Juke | |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 | t.benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1197 | 1197 |
Maks. moc silnika (KM/obr./min) | 115/5600 | 115/4500 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 185/1500 | 190/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 178 |
Skrzynia biegów | man. 6 | man. 6 |
Napęd | przedni | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t | tw/b |
Pojemność bagażnika (l) | 377-1160 | 354-797 |
Marka i model opon testowanego auta | Pirelli Sottozero Winter | Bridgestone Blizzak LM32 |
Rozmiar opon testowanego auta | 225/50 R 18 | 215/55 R 17 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 | 46 |
Spalanie fabr. w mieście/w trasie/śr. (l/100 km) | 7,4/5,1/5,9 | 7,1/4,9/5,7 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4350/1790/1570 | 4135/1765/1565 |
Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)
C-HR | Juke | |
Wersja | Dynamic | N-Connecta |
Poduszki powietrzne czołowe/boczne/kurtynowe | S/S/S | S/S/S |
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy | S | N |
Reflektory ksenonowe/pełne LED/dzienne LED | N/5900 zł/S | 2500 zł/N/S |
Światła przeciwmgielne/czujnik deszczu | S/S | S/S |
Klimatyzacja automatyczna | S | S |
Lusterka elektr. sterowane i podgrzewane/składane | S/6900 zł* | S/S |
System multimedialny/ekran dotykowy | S/S | S/S |
Nawigacja/kierownica wielofunkcyjna | 2500 zł/S | S/S |
Złącza Bluetooth/AUX/USB | S/S/S | S/S/S |
Kluczyk zbliżeniowy | 6900 zł* | S |
Podgrzewane fotele przednie/kierownica | S/6900 zł* | N/N |
Tempomat/adaptacyjny tempomat | S/S | S/N |
Regulacja kierownicy w poziomie/w pionie | S/S | N/S |
Kamera cofania | S | S lub 1800 zł* (360 stopni) |
Czujniki parkowania przód/tył | 6900 zł* za obie opcje | N/N |
Automat parkujący | 6900 zł* | N |
System unikania kolizji z autonomicznym hamowaniem | S | N |
Asystent utrzymania pasa ruchu | S | 1800 zł* |
Monitoring martwego pola | 6900 zł* | 1800 zł* |
Czujnik ruchu poprzecznego podczas cofania | 6900 zł* | 1800 zł* |
Skaner znaków drogowych | S | N |
Lakier metaliczny | 2 500 zł | 2 000 zł |
Koła i felgi standardowe/w testowanym aucie | 18 cali/18 cali | 17 cali/17 cali |
Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana; *pakiet
Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - ceny, gwarancja, przeglądy (oceniane)
C-HR | Juke | |
Cena podstawowa testowanej wersji | 98 900 zł | 74 400 zł |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata | 3 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat | 12 lat |
Przeglądy | co 15 tys. km | co 20 tys. km |
Cena po doposażeniu | 110 800 zł | 78 200 zł |
Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - punkty i klasyfikacja
Nadwozie | Maks. pkt. | C-HR | Juke |
Przestronność z przodu | 40 | 28 | 29 |
Przestronność z tyłu | 30 | 19 | 16 |
Pojemność bagażnika | 25 | 16 | 15 |
Ładowność | 15 | 11 | 11 |
Widoczność | 20 | 10 | 12 |
Fotele, pozycja kierowcy | 30 | 23 | 22 |
Ergonomia obsługi | 20 | 15 | 12 |
Jakość wykończenia | 20 | 16 | 14 |
Suma punktów | 200 | 138 | 131 |
Napęd i zawieszenie | Maks. pkt. | C-HR | Juke |
Przyspieszenie | 25 | 17 | 18 |
Elastyczność | 25 | 15 | 16 |
Poziom hałasu | 15 | 12 | 12 |
Skrzynia biegów | 15 | 12 | 13 |
Zachowanie na drodze | 30 | 24 | 25 |
Komfort jazdy | 30 | 24 | 23 |
Układ kierowniczy | 15 | 13 | 14 |
Średnica zawracania | 5 | 4 | 4 |
Skuteczność hamulców | 40 | 31 | 24 |
Suma punktów | 200 | 152 | 149 |
Koszty i wyposażenie | Maks. pkt. | C-HR | Juke |
Cena po doposażeniu | 50 | 33 | 40 |
Zużycie paliwa | 30 | 17 | 19 |
Wyposażenie – komfort | 30 | 26 | 20 |
Wyp. – bezpieczeństwo | 30 | 25 | 17 |
Ubezpieczenia | 10 | 7 | 8 |
Gwarancja | 15 | 10 | 10 |
Przeglądy | 20 | 10 | 13 |
Suma punktów | 185 | 128 | 127 |
Wynik końcowy | 585 | 418 | 407 |
Miejsce w teście | 1. | 2. |
Nissan Juke 1.2 Turbo kontra Toyota C-HR 1.2 Turbo - pojedynek dziwaków?
Kogoś, kto na co dzień jeździ Golfem, Mazdą CX-3 lub – już niedługo – Audi Q2, te auta mogą szokować wyglądem. Ale jeżeli ktoś gustuje w awangardzie, to Nissan i Toyota „sprzedadzą się” już po pierwszym kontakcie wzrokowym. Tym, co je najbardziej dzieli, są: systemy asystujące, ergonomia i odczuwalna jakość wykończenia.
Jeździliście już C-HR albo macie Juke'a? Zapraszamy do komentowania!
Galeria zdjęć
Juke jaki jest, każdy widzi. Nie sposób go nie zauważyć. C-HR to z kolei jeden z najbardziej futurystycznych modeli na rynku i jednocześnie najbardziej rewolucyjna stylistycznie Toyota od wielu, wielu lat. Czy okażą się porównywalnymi rywalami?
Juke już od dobrych kilku lat urozmaica polskie ulice. Jest to dziwak, jakich mało, a jednak całkiem nieźle się sprzedaje.
W kabinie Juke'a dominują tanie plastiki. Nowoczesne niegdyś multimedia wołają o aktualizację.
Patrząc na Toyotę od razu widać, że wygoda jadących nie była tutaj priorytetem, tylko styl i jeszcze raz styl. Malutkie okienka tylnych drzwi nadawałyby się do pojazdów opancerzonych jako otwory strzelnicze.
Jeżeli kierowca jest niski, to wielki ekran pod szybą możę mu to i owo zasłonić lub po prostu drażnić podczas jazdy. Poza tym mamy tu znacznie lepsze niż u konkurenta tworzywa i najnowsze zdobycze techniki, w tym systemy bezpieczeńśtwa czynnego.
To jest świetna metafora: masz smartfona = zakochasz się w Toyocie C-HR.
Nie, to zdjęcie nie pokazuje podium. Starcie nie zakończyło się remisem, aczkolwiek różnica punktowa okazała się zaskakująco niewielka mimo znacznej różnicy wieku obu aut. Zapraszamy do naszego porównania, gdzie jak zwykle mamy dla Was wyniki pomiarów drogowych.