Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Grandland X 2.0 Diesel - pechowy początek | Test długodystansowy (cz. 1)

Opel Grandland X 2.0 Diesel - pechowy początek | Test długodystansowy (cz. 1)

Postanowiliśmy pojeździć dłużej największym SUV-em Opla, ale na szczęście nie jego wariantem z trzycylindrowym benzyniakiem, który nadaje się do mniejszych modeli. Nasz Grandland ma jednostkę lepiej pasującą do takiego samochodu. Mowa o nowym silniku Diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 177 KM. Do tego dochodzi 8-stopniowy „automat”, więc powinno być przyjemnie. Czas pokaże, czy rzeczywiście tak będzie.

Opel Grandland X 2.0 Turbo D Ultimate
Zobacz galerię (13)
Krzysztof Słomski / Onet
Opel Grandland X 2.0 Turbo D Ultimate

Opel Grandland X zostanie z nami przez trzy miesiące, czyli do końca tego roku. Poznajmy go nieco bliżej. Ten model ma wiele wspólnego z Peugeotem 3008, choć oba auta wyglądają zupełnie inaczej. Peugeot postawił na odważną stylistykę, a Opel na stonowaną, choć jego wygląd również może się podobać. Szczególnie testowany egzemplarz z dwukolorowym nadwoziem i 19-calowymi aluminiowymi felgami. „Niemieckość” czuć w środku. Mimo najbogatszej wersji wyposażenia Ultimate, wnętrze Grandlanda X jest czarne i smutne.

Pod maską pracuje nowo wprowadzony do oferty silnik Diesla od francuskiej Grupy PSA, czyli obecnego właściciela Opla. Generuje on 177 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min. Takie parametry powinny zapewniać niezłą dynamikę przy niewygórowanym spalaniu. Sprawdzimy to. Tak mocny silnik zwiększa równiez walory użytkowe samochodu – można ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 2 ton. Niestety „X” w nazwie nie oznacza napędu 4x4. To minus konstrukcji Citroena i Peugeota (te marki oferują swoje modele tylko z przednim napędem).

Dzień po odbiorze samochodu już przytrafiła nam się niemiła niespodzianka. W lewą tylną oponę wbił się duży wkręt. To wymusiło zajrzenie pod podłogę bagażnika. Zgodnie z przewidywaniami nie ma pod nią koła zapasowego, nawet dojazdowego. Kosztuje ono w Oplu 600 zł. Zestaw naprawczy tylko 150 zł. Na szczęście nie trzeba było go używać, bo powietrze nie schodziło, więc umówiliśmy się na wizytę w ASO Opla. Tam nie bawiono się w naprawę opony, tylko wymieniono ją na nową na koszt importera. Kto bogatemu zabroni?

Będziemy na bieżąco informować co dzieje się z naszym Opel, więc śledźcie uważnie Onet Moto. Czekamy na Wasze pytania lub sugestie w komentarzach.

Opel Grandland X 2.0 Diesel Ultimate - dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1997 cm3, R4, turbodiesel
Moc 177 KM przy 3750 obr./min
Moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegówautomatyczna 8-biegowa
Napędna przednie koła
Prędkość maksymalna 211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km (dane producenta)
Masa własna 1575 kg
Długość/szerokośc/wysokość4477/1906/1609 mm
Rozstaw osi2675 mm
Pojemność bagażnika514-1652 l
Cena testowanej wersjiod 146 100 zł (cena promocyjna)
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków