Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Grandland X 2.0 Diesel - pechowy początek | Test długodystansowy (cz. 1)

Opel Grandland X 2.0 Diesel - pechowy początek | Test długodystansowy (cz. 1)

Postanowiliśmy pojeździć dłużej największym SUV-em Opla, ale na szczęście nie jego wariantem z trzycylindrowym benzyniakiem, który nadaje się do mniejszych modeli. Nasz Grandland ma jednostkę lepiej pasującą do takiego samochodu. Mowa o nowym silniku Diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 177 KM. Do tego dochodzi 8-stopniowy „automat”, więc powinno być przyjemnie. Czas pokaże, czy rzeczywiście tak będzie.

Opel Grandland X 2.0 Turbo D Ultimate
Zobacz galerię (13)
Krzysztof Słomski / Onet
Opel Grandland X 2.0 Turbo D Ultimate

Opel Grandland X zostanie z nami przez trzy miesiące, czyli do końca tego roku. Poznajmy go nieco bliżej. Ten model ma wiele wspólnego z Peugeotem 3008, choć oba auta wyglądają zupełnie inaczej. Peugeot postawił na odważną stylistykę, a Opel na stonowaną, choć jego wygląd również może się podobać. Szczególnie testowany egzemplarz z dwukolorowym nadwoziem i 19-calowymi aluminiowymi felgami. „Niemieckość” czuć w środku. Mimo najbogatszej wersji wyposażenia Ultimate, wnętrze Grandlanda X jest czarne i smutne.

Pod maską pracuje nowo wprowadzony do oferty silnik Diesla od francuskiej Grupy PSA, czyli obecnego właściciela Opla. Generuje on 177 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min. Takie parametry powinny zapewniać niezłą dynamikę przy niewygórowanym spalaniu. Sprawdzimy to. Tak mocny silnik zwiększa równiez walory użytkowe samochodu – można ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 2 ton. Niestety „X” w nazwie nie oznacza napędu 4x4. To minus konstrukcji Citroena i Peugeota (te marki oferują swoje modele tylko z przednim napędem).

Dzień po odbiorze samochodu już przytrafiła nam się niemiła niespodzianka. W lewą tylną oponę wbił się duży wkręt. To wymusiło zajrzenie pod podłogę bagażnika. Zgodnie z przewidywaniami nie ma pod nią koła zapasowego, nawet dojazdowego. Kosztuje ono w Oplu 600 zł. Zestaw naprawczy tylko 150 zł. Na szczęście nie trzeba było go używać, bo powietrze nie schodziło, więc umówiliśmy się na wizytę w ASO Opla. Tam nie bawiono się w naprawę opony, tylko wymieniono ją na nową na koszt importera. Kto bogatemu zabroni?

Będziemy na bieżąco informować co dzieje się z naszym Opel, więc śledźcie uważnie Onet Moto. Czekamy na Wasze pytania lub sugestie w komentarzach.

Opel Grandland X 2.0 Diesel Ultimate - dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1997 cm3, R4, turbodiesel
Moc 177 KM przy 3750 obr./min
Moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegówautomatyczna 8-biegowa
Napędna przednie koła
Prędkość maksymalna 211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km (dane producenta)
Masa własna 1575 kg
Długość/szerokośc/wysokość4477/1906/1609 mm
Rozstaw osi2675 mm
Pojemność bagażnika514-1652 l
Cena testowanej wersjiod 146 100 zł (cena promocyjna)
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji