My jednak mamy do czynienia z typowym przedstawicielem klasy średniej, który kupowany jest nie tylko ze względu na prestiż, ale walory użytkowe. W tej kwestii nowe kombi Opla nie zawodzi. Pod elektrycznie unoszoną tylną klapą (sterowana pilotem, przyciskiem w pokrywie lub ruchem nogi pod zderzakiem) kryje się 560-litrowa przestrzeń. Spora, choć nie rekordowa – bagażnik Superba Combi zmieści o 100 litrów więcej. Nie mniej jednak jest wystarczająca by zmieścić wakacyjny bagaż czteroosobowej rodziny.
Opel Insignia Sports Tourer – duży, choć nie rekordowy kufer
Przestrzeń na walizki ma regularne kształty i płaską podłogę po złożeniu oparć kanapy. Czynność tą możemy teraz wykonać teraz dźwigienkami od strony bagażnika. Dzielone oparcie w proporcji 40:20:40 (std. w Elite) pozwoli przy 4 osobach na pokładzie przewieźć przedmioty o długości ponad 2 m. Kto planuje często wozić bagaże może dokupić system szyn montażowych (200 zł) lub zwijaną siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej z możliwością montażu za I. lub II. rzędem foteli (500 zł).
Dane techniczne | |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Pojemność skokowa (cm3) | 1956 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 170/3750 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 400/1750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,2 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 220 |
Średnie spal. fabr. (l/100 km) | 5,7 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 8/przedni |
Pojemność bagażnika (l) | 560-1665 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 62 |
Marka i model opon test. auta | Continental SportContact 5 |
Opony testowanego auta | 245/45 R 18 |
Cena podst. testowanej wersji | 144 700 zł |
Więcej informacji na temat testu Opla Insignii Sports Tourer 2.0 CDTI aut. znajdziecie w Auto Świecie nr. 46/17 z 13 października.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo