Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 308 GTi FL - ostrzejsze pazury

Peugeot 308 GTi FL - ostrzejsze pazury

Autor Szymon Sołtysik
Szymon Sołtysik

Najmocniejsza wersja kompaktowego Peugeota przeszła lifting. Ma bardziej zdecydowany wygląd i nowocześniejszą elektronikę, ale mechanicznie obyło się bez zmian. To wciąż lekkie, mocne auto z kilkoma unikatowymi rozwiązaniami.

Peugeot 308 GTi FL
Zobacz galerię (9)
Peugeot
Peugeot 308 GTi FL

Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu Peugeota 308 GTi przyszedł czas na modyfikację auta, podążającą za liftingiem całej palety 308. Z zewnątrz zmieniony samochód poznacie po: nowym przednim zderzaku z trzema dużymi wlotami powietrza, przeprojektowanej masce i głębszej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy. Dolną krawędź zderzaka zdobi teraz listwa w kontrastowym kolorze. Te zmiany nadały 308 GTi ostrzejsze rysy. Do dwukolorowej (bordowo-czarnej) kombinacji nadwozia, nazwanej Coupé Franche, dołączyło niebiesko-czarne malowanie, które wyróżnia Peugeota spośród innych hot-hatchy.

Zmiany w środku są natomiast ledwie zauważalne i obejmują zaktualizowane multimedia oraz nowych asystentów jazdy. Nawigacja TomTom Traffic 3D podpowie i zaplanuje trasę z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w ruchu drogowym, odpowiednie systemy utrzymają też auto w pasie ruchu, ostrzegą przed innym pojazdem w martwym polu i przypomną o ograniczeniach prędkości.

Peugeot 308 GTi FL - stara, sprawdzona szkoła

Mechanicznie 308 GTi pozostaje bez zmian. Napędza je ten sam silnik 1.6 o mocy 270 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią. Mało? Konkurencja w postaci Seata Leona Cupry i Hondy Civic Type R oferuje wyższą moc, ale Peugeot postawił na lekką konstrukcję, jak za dawnych lat, dlatego na jednego konia mechanicznego przypada tylko 4,46 kg masy. To wyraźnie czuć w czasie jazdy.

Samochód szybko i bezpośrednio reaguje na ruchy małą kierownicą, a hamulce świetnie sobie radzą nawet podczas ostrego traktowania na torze. Jedyne zastrzeżenia można mieć do wciąż zbyt dużej siły wspomagania układu kierowniczego i beznamiętnego brzmienia silnika. Po wciśnięciu guzika „Sport” zegary barwią się na czerwono, a z głośników dobiega irytujące buczenie. Lepiej zostawić ten przełącznik w spokoju i cieszyć się analogową frajdą z jazdy.

Peugeot 308 GTi FL - w punkt

To jest super. Lekkość prowadzenia, mocne hamulce, świetny silnik i bogate wyposażenie.

To nie wyszło. Ustawienie siły wspomagania kierownicy i brzmienie silnika.

Efekt WOW! Dwukolorowe malowanie nadwozia.

Kto to kupi? Fani mocnych francuskich hatchbacków, zbudowanych według starej szkoły.

Peugeot 308 GTi FL - naszym zdaniem

W czasach, gdy inni prześcigają się w liczbie trybów pracy zawieszenia, silnika i automatycznej skrzyni, Peugeot daje mechaniczną przyjemność z prowadzenia przy zachowaniu codziennej użyteczności.

Silnikt.benz. R4
Pojemność1598 cm3
Moc maksymlana270 KM/6000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy330 Nm/1900-5500 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni/skrzynia ręczna 6b
Długość/szerokść/wysokość4253/1863/1446 mm
Pojemność bagażnika420 l
Masa własna1205 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h6,0 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Średnie spalanie wg producenta6,0 l/100 km
Emisja CO2139 g/km
Cena139 900 zł
Autor Szymon Sołtysik
Szymon Sołtysik
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków