Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 508 Hybrid. Mocno sportowa stylistyka to nie jedyny atut francuskiego modelu

Peugeot 508 Hybrid. Mocno sportowa stylistyka to nie jedyny atut francuskiego modelu

Peugeot 508 Hybrid to liftback klasy średniej. To jednocześnie samochód, który na tle konkurentów wyróżnia się mocno sportowym wizerunkiem. W testowanej wersji francuski model występuje jako hybryda plug-in z układem o mocy 225 KM.

Peugeot 508 Hybrid
Zobacz galerię (23)
Auto Świat / Tomasz Kamiński
Peugeot 508 Hybrid
  • Peugeot 508 Hybrid ma układ hybrydowy składający się z benzynowego silnika o mocy 181 KM oraz elektrycznej jednostki generującej 110 KM
  • Po naładowaniu na 100 proc. akumulatorów o pojemności 11,3 kWh w trybie elektrycznym można przejechać maksymalnie 73 km
  • Za auto z 225-konnym układem hybrydowym trzeba zapłacić minimum 224 900 zł, a testowana odmiana GT to już wydatek 234 900 zł
  • Samochód był użyczony przez importera, a po teście został zwrócony

Miałem kiedyś okazję testować Peugeota 508 PSE kombi. W tej wersji do napędu wykorzystano hybrydę plug-in, której układ generuje potężne 360 KM. Jednak to nie jedyna hybryda plug-in stosowana w Peugeocie 508. Jest jeszcze wersja o łącznej mocy 180 KM oraz odmiana, której układ produkuje 225 KM. Tym razem sprawdziłem, jak spisuje się ta druga wersja.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Peugeot 508 Hybrid nie pozwala przejść koło siebie obojętnie. Niezależnie od strony, od której patrzymy na ten model, obcujemy z mocno rasową stylistyką. Z przodu kusi potężna atrapa chłodnicy oraz efektownie ukształtowane reflektory.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Z tyłu mamy delikatnie obniżającą się klapę bagażnika zakończoną wyprofilowaniem w kształcie spoilera oraz skrywający dwie końcówki układu wydechowego czarny dyfuzor. Jest i mocno obniżająca się ku tyłowi linia dachu.

I choć to rozwiązanie może podobać się, to jest jednocześnie mankamentem. Podczas wsiadania trzeba mocno obniżyć głowę, bo inaczej może być bum! Poza tym taka stylistyka jest przyczyną jeszcze jednej niedogodności, ale o tym za chwilę.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Kiedy już znajdziemy się we wnętrzu, docenimy utrzymane w szarości oraz w czerni materiały wysokiej jakości. W testowanej odmianie GT zastosowano połączenie Alcantary oraz skóry. Brawa należą się za wyprofilowanie przednich foteli – nie dość, że świetnie wyglądają, to w dodatku okazują się wygodne i bardzo dobrze podpierają z boku.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Pod względem przestronności części pasażerskiej nie można wypowiadać się w samych superlatywach. To prawda, że na nogi w obu rzędach siedzeń wygospodarowano dużo miejsca, ale za to nad głowami może zabraknąć go nad głowami. Tu znowu kłania się kształt nisko poprowadzonego dachu.

Peugeot 508 Hybrid – ciekawy kokpit

Nieduża, dobrze leżąca w dłoniach kierownica potęguje sportowe postrzeganie samochodu. Jednak przyzwyczajenia wymaga fakt, że cyfrowe wskaźniki obserwuje się ponad kierownicą. Poza tym niektórzy prowadzący narzekają, że wolant zasłania zegary. O tym czy tak jest, czy nie decyduje przede wszystkim wzrost kierowcy.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Moje zastrzeżenia wynikają jeszcze ze sposobu obsługi urządzeń pokładowych. Przyznaję, że ustawione poziomo przyciski prezentują się ciekawie i powinny ułatwiać aktywowanie najważniejszych funkcji.

Niestety, nie zawsze tak jest. Okazuje się bowiem, że przy słonecznej pogodzie nie widać umieszczonej na nich grafiki. Trudno zatem podczas prowadzenia pojazdu zorientować się, do czego służy dany przycisk.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Peugeot 508 Hybrid to samochód rodzinny. Pod takim stwierdzeniem nie podpisałbym się z czystym sumieniem. Nie chodzi tylko o ograniczoną ilość miejsca nad głowami z tyłu, lecz także o projekt bagażnika.

Co prawda, ma on foremne ukształtowanie, ale nie zachwyca pojemnością – 487-1537 l. W dodatku kolejny raz kłania się obniżająca się klapa bagażnika – trudno będzie zmieścić pod nią wysokie przedmioty. Na szczęście w ofercie jest jeszcze kombi, którego kufer ma objętość 530-1780 l.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Peugeot 508 Hybrid ma pod maską układ produkujący łącznie 225 KM. To zasługa zastosowania benzynowego silnika o mocy 181 KM oraz 110-konnej, elektrycznej jednostki. Jak sprawdza się to połączenie?

Peugeot 508 Hybrid – jedzie z prądem

Zacznę może od tego, że w przypadku hybrydy plug-in możliwe jest podróżowanie w trybie czysto elektrycznym (do 135 km/h). Wówczas samochód przyspiesza płynnie i co ważne dynamicznie. Według producenta po naładowaniu do pełna baterii o pojemności 11,3 kWh można pokonać w trybie miejskim do 73 km.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Przyimek "do" jest w tym przypadku bardzo ważny, bo 73 km, to tylko teoria. Podczas testu, po uzupełnieniu prądu na 100 proc. komputer pokazywał zasięg 48 km. W trakcie jazdy w mieście udało się rzeczywiście pokonać taki dystans.

Po wyczerpaniu prądu układ automatycznie przełącza się na hybrydowy tryb, ale nadal udaje się płynnie zwiększać prędkość. Jedyna różnica to donośny (chwilami zbyt donośny) odgłos benzynowego silnika.

Peugeot 508 Hybrid
Peugeot 508 HybridŻródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Jednak ten podwyższony dźwięk nie przeszkadzał mi podczas jazdy francuskim modelem. Mocniej rozczarowała mnie dynamika pojazdu. Nawet w sportowym trybie setkę uzyskuje się po 7,9 s. Taki wynik sam w sobie nie jest może zły, ale po wyglądzie pojazdu oczekiwałem lepszych osiągów.

Peugeot 508 Hybrid – nie jest zachłanny na paliwo

Peugeot 508 Hybrid okazuje się samochodem, który nie potrzebuje nadmiernych ilości paliwa. W trakcie jazdy w hybrydowym ustawieniu średnio potrzeba było 6 l/100 km. Zdarzały się także sytuacje (spokojna jazda, bez gwałtownych przyspieszeń), gdy spalanie obniżało się nawet do 4 l/100 km.

Na sportowe wrażenie trudno liczyć w przypadku układu jezdnego. To prawda, że nadwozie nie przechyla się nadmiernie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, niemniej jednak precyzyjne wpisywanie się w każdy łuk nie jest domeną pojazdu. Za to pokonywanie nierówności bez narażania pasażerów na dyskomfort już tak.

Peugeot 508 Hybrid z układem o mocy 225 KM kosztuje minimum 224 900 zł. Jednak taka kwota dotyczy bazowej odmiany Allure. Testowana wersja GT to już wydatek 234 900 zł.

Peugeot 508 Hybrid – naszym zdaniem

Peugeot 508 Hybrid to przedstawiciel klasy średniej dla kierowców, którzy cenią sportowy design, a walory użytkowe stawiają na drugim miejscu. Napęd o mocy 225 KM nie zapewnia oszałamiających osiągów, ale wystarczy do sprawnej jazdy, a przy tym okazuje się oszczędny. Za to realny zasięg na prądzie powinien być nieco większy. Jednak tak naprawdę jedynym poważnym mankamentem pojazdu okazuje się wysoka cena zakupu.

Peugeot 508 Hybrid – osiągi

Prędkość maksymalna240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,9 s
Zasięg na prądzie w trybie mieszanym/miejskim64/73 km
Spalanie (WLTP) średnie1,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)25 g/km
Średnica zawracania10,8 m

Peugeot 508 Hybrid – dane techniczne/cena

Silnikt.benz. R4/16
Pojemność skokowa1598 ccm
Moc maksymalna silnika benzynowego180 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego300 Nm przy 3000 obr./min
Moc maksymalna silnika elektrycznego110 KM
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego320 Nm
Moc maksymalna układu hybrydowego225 KM
Maksymalny moment obrotowy układu hybrydowego360 Nm
Napęd/skrzynia biegówprzedni/aut. 8b
Dł./szer./wys.4750/1859/1403 mm
Rozstaw osi2793 mm
Masa własna1736 kg
Ładowność544 kg
Pojemność bagażnika487-1537 l
Pojemność zbiornika paliwa43 l
Pojemność baterii netto11,3 kWh
Moc ładowarki pokładowej standard/opcja3,7/7,4 kW
Cena od/testowanego auta224 900/234 900 zł
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji