Oczywiście szybka jazda powoduje, że na średnie spalanie, jakie podaje producent, nie możemy liczyć - wskazania komputera pokładowego z naszego testu to ok. 9,5 l/100 km. Ale i tak uważamy, że przy dynamicznym stylu jazdy to dobry wynik. Nie zapominajmy także, że samochód ma w standardzie filtr cząstek stałych, który eliminuje kłęby dymu z rury wydechowej, ale również zwiększa zapotrzebowanie na paliwo. Oczywiście przestronność i pełne wyposażenie nie pozostawiały nic do życzenia. A co nam się w "807" nie podobało? Na pewno system wyjmowania foteli 2.i 3. rzędu, z którym poradzi sobie silny mężczyzna, ale kobiety będą musiały prosić o pomoc. + Silnik doskonale zgrany ze skrzynią biegów, filtr cząstek stałych w standardzie, przestronność- Zbyt ciężkie fotele i źle skonstruowany mechanizm wyjmowania ich, trudny do wyczucia przód auta OCENA KOŃCOWA: 4+
Peugeot 807 2.2 HDI - Słabeusz z pozoru
Dlaczego? Bo pod maską drugiej generacji Eurovana pracuje nowoczesny diesel, który swoimi napędowymi talentami dawno wyprzedził poczciwe "benzyniaki" o podobnej mocy. Wysoka wartość momentu obrotowego i świetnie dobrane przełożenia manualnej skrzyni sprawiają, iż w pierwszej chwili wydawało się nam, że w Peugeocie zastosowano mocniejszą jednostkę! Samochód, wprost wyrywa do przodu mimo znacznej masy i wielkości.