SUV-y stanowią 1/4 całości światowej sprzedaży samochodów, dlatego Citroën postanowił wzmocnić swoją pozycję w tym ważnym na rynku segmencie. Efektem jego ofensywy w tej klasie jest C5 Aircross. Żeby model ten mógł się wyróżnić wśród licznej konkurencji, Citroën wyposażył go w wiele oryginalnych rozwiązań. Oprócz dobrych osiągów, przestronnego wnętrza i precyzyjnego prowadzenia C5 Aircross przekonuje do siebie: nietuzinkową stylistyką, wysoką jakością wykonania, nadzwyczajnym komfortem resorowania i bogactwem wyposażenia.
Citroën C5 Aircross – salon na kołach
Wspomniane cechy współgrają z wysoką funkcjonalnością, typową dla SUV-ów. Przestronne wnętrze auta zadowoli podróżnych w obu rzędach siedzeń. Pasażerowie z przodu docenią wyjątkową wygodę foteli wyposażonych w funkcję masażu, tylni z kolei dzięki trzem obszernym i niezależnie regulowanym fotelom łatwo odnajdą wygodną dla siebie pozycję. Podwójne laminowane szyby z filtrem akustycznym i system AQS zapewniają także doskonały komfort akustyczny oraz wzorową jakość powietrza.
Za wyjątkowo komfortowe warunki podróżowania odpowiada też podwozie, wyposażone w innowacyjne na rynku rozwiązanie, czyli progresywne ograniczniki hydrauliczne. Ograniczają one gwałtowne szarpnięcia nadwozia i dobicia przy skrajnym skoku zawieszenia, co skutkuje doskonałą amortyzacją nierówności, niemożliwą do osiągnięcia przez rywali.
C5 Aircross wyróżnia się wśród konkurentów także sposobem prowadzenia. Jego układ jezdny gwarantuje dobrą precyzję i przyczepność na szybko pokonywanych łukach oraz wysoką stabilność podczas podróżowania autostradą. Z kolei silniki o mocach od 130 do 180 KM zapewniają świetne osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa.
Citroën C5 Aircross – wygoda wg Citroëna
Komfortowy „francuz” – to określenie idealnie pasowało do Citroëna C5 z pneumatycznym zawieszeniem. Jego następca w klasie SUV – C5 Aircross – nie ma „pneumatyki”, ale innowacyjne rozwiązanie, zapewniające nadzwyczajną jakość tłumienia drgań. Odpowiadają za nią dwa progresywne ograniczniki hydrauliczne, znajdujące się po obu stronach amortyzatora, pracujące zarówno w fazie sprężania, jak i rozprężania. Zawieszenie PHC zapewnia komfort przypominający efekt latającego dywanu.
Citroën C5 Aircross – nie boi się bezdroży
Choć SUV Citroëna ma napęd tylko na przednią oś, okazuje się dobrze przygotowany także do jazdy po nieutwardzonych drogach. Niemała w tym zasługa dużego prześwitu, rozbudowanego systemu kontroli trakcji oraz układu utrzymującego stałą prędkość podczas stromych zjazdów.
C5 Aircross wyróżnia się też na rynku: atrakcyjną ceną zakupu (od 90 900 zł), wysokim standardem wyposażenia oraz mnogością rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród nich warto wymienić: aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, nawigację z informacją o korkach w czasie rzeczywistym czy układ automatycznego parkowania.
Citroën C5 Aircross – trzy wersje wyposażenia
Live od 90 900 zł |
W podstawowej wersji znajdują się m.in.: 6 airbagów, czujnik zmęczenia kierowcy, tempomat, system unikania kolizji, rozpoznawanie znaków drogowych, aktywny system zapobiegania opuszczeniu pasa, analogowe wskaźniki, klimatyzacja manualna, radio z ekranem dotykowym 8 cali, BT, MirrorLink, 2 USB, trzy niezależne fotele w 2. rzędzie, uchylne, przesuwne, z regulacją pochylenia, czujniki deszczu i światła, felgi aluminiowe 17 cali, Airbumpy. W opcji: aktywny temp. (6700 zł), klima aut. (1200 zł), koło dojazdowe (500 zł), e-Call (1200 zł). WERSJA LIVE JEST DOSTĘPNA Z SILNIKAMI: 1.2/130 KM, 1.6/180 KM, 1.5 HDi/130 KM, 2.0 HDi/180 KM |
Feel od 100 400 zł |
Kolejna odmiana otrzymała dodatkowo: klimę aut., navi, alarm, alufelgi 18 cali, system hamowania awaryjnego, kontrolę martwego pola, czuj. parkowania p. i t., św. przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów, elektrochrom. lusterko wsteczne, przyciemnione szyby, dekory zewn., ośw. wewn. LED, daszki przeciwsłoneczne z lusterkiem, reg. lędźwiową fotela kierowcy, tapicerkę materiał/sztuczna skóra. W opcji: Grip Control & Hill Assist Descent (1100 zł), kamera cof. (1200 zł), dostęp bezkluczyk. (2900 zł), reflektory LED (3900 zł), hak (2700 zł). WERSJA FEEL JEST DOSTĘPNA Z SILNIKAMI: 1.2/130 KM, 1.6/180 KM, 1.5 HDi/130 KM, 2.0 HDi/180 KM |
Shine od 113 900 zł |
Bogatsza wersja Shine zawiera ponadto: system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawaniepieszych i rowerzystów, aktywny tempomat, kamerę cof., dostęp bezkluczyk., reflektory LED, zagłówki reg. na wysokość i odchylane, tapicerkę ze skóry, elektr. ster. pokrywę bagaż., akustyczne szyby, błyszczącą czarną atrapę, aluminiowe relingi. W opcji: alufelgi 19 cali (1700-2200 zł), rejestrator jazdy (1300 zł), ogrzewanie Webasto (5400 zł), otwierany dach panoramiczny (4500 zł), asystent parkowania z kamerą 360 stopni (900 zł). WERSJA SHINE JEST DOSTĘPNA Z SILNIKAMI: 1.2/130 KM, 1.6/180 KM, 1.5 HDi/130 KM, 2.0 HDi/180 KM |
Citroën C5 Aircross – systemy multimedialne
Na pokładzie C5 Aircrossa znajdziecie 8-calowy system multimedialny. Już w bazowej odmianie jest wyposażony w: bituner (AM/FM), zestaw głośnomówiący Bluetooth, przeglądarkę WWW, 2 gniazda USB, 6 głośników i MirrorLink. Ostatnia z wymienionych funkcji umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w telefonie na ekranie dotykowym auta. W bogatszych odmianach Feel i Shine multimedia są rozbudowane o wi-fi i nawigację 3D online, która w czasie rzeczywistym informuje o ruchu drogowym i niebezpiecznych strefach, podaje prognozę pogody, lokalizacje POI, parkingów i stacji paliw wraz z cenami. Lepszą współpracę ze smartfonem zapewniają także interfejsy Android Auto i Apple CarPlay.
Citroën C5 Aircross – funkcjonalne rozwiązania we wnętrzu
Choć C5 Aircross jest typowym SUV-em, w jego wnętrzu można znaleźć wiele funkcjonalnych rozwiązań znanych z vanów. W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne fotele z regulacją wzdłużną i kąta oparcia. Dzięki temu pasażerowie znajdą wygodną pozycję i możliwy jest montaż trzech fotelików dla dzieci. Można także dowolnie konfigurować przestrzeń, np. zwiększyć pojemność bagażnika z 580 do 720 litrów. Z kolei podwójna podłoga kufra pozwala uzyskać płaską powierzchnię, ułatwiającą załadunek przedmiotów o dużych gabarytach. Dostęp do bagażnika umożliwiają duży otwór załadunkowy oraz elektrycznie sterowana pokrywa, której otwarcie jest możliwe po wykonaniu ruchu stopą pod zderzakiem. Podróżni będą także zadowoleni z dużej liczby praktycznych schowków. Główny, znajdujący się przed przednim pasażerem, ma funkcję chłodzenia i mieści 1,5-litrową butelkę. Na mniejsze butelki lub np. kubek z kawą jest specjalnie do tego zaprojektowany uchwyt, znajdujący się między fotelami.
Citroën C5 Aircross – kołpaki i obręcz
Bazowa wersja Live w C5 Aircrossie jest wyposażona w 17-calowe obręcze ze stopów lekkich Ellipse i ogumienie Michelin Primacy 4 klasy A w rozmiarze 215/65 R 17. Nieco bogatsze odmiany Feel i Shine mają w standardzie 18-calowe felgi aluminiowe, diamentowane, dwukolorowe Swirl i szersze opony Michelin Primacy 4 klasy A w rozmiarze 225/55 R 19. Opcją w wersjach Feel i Shine są 19-calowe obręcze aluminiowe w dwóch wzorach: diamentowana dwukolorowa oraz w pełni czarna – obie z oponami 205/55 R 19.
Citroën C5 Aircross – wzory tapicerek
Citroën C5 Aircross – kolory nadwozia
Paleta kolorów obejmuje 7 lakierów. Wśród nich cztery (Blanc Nacré, Gris Artense, Gris Platinium, Bleu Tijuca) można zamówić z czarnym dachem. Dostępne są pakiety kolorystyczne Anodised: White, Red lub Silver.
Citroën C5 Aircross – serwis i zakup
C5 Aircross jest objęte 2-letnią gwarancją mechaniczną. Lakier jest chroniony przed wadami przez 3 lata, a karoseria przed perforacją – 12 lat. W ramach programu Citroën Select istnieje możliwość zakupu kontraktu serwisowego do 8 lat lub w okresie od roku do dwóch lat wykupu ubezpieczenia od kosztów napraw. Interwał przeglądowy zależy od wskazań komputera. Finansowanie: w ramach promocji w przypadku C5 Aircrossa dostępny jest leasing 101 proc. przy wpłacie początkowej już od 10 proc. Okres leasingu wynosi od 24 do 60 miesięcy, a wykup – od 1 do 40 proc., w zależności od okresu finansowania.
Citroën C5 Aircross – silniki
Paleta jednostek napędowych składa się z czterech silników: dwóch benzyniaków (130 i 180 KM) oraz dwóch diesli o analogicznych mocach. Bazowy benzyniak i diesel występują standardowo z manualnymi przekładniami. Ośmiostopniowy „automat” jest dostępny opcjonalnie ze 130-konnym dieslem (8500 zł) oraz seryjnie z oboma 180-konnymi silnikami. C5 Aircross występuje wyłącznie jako auto z przednim napędem.
Dane producenta | 1.2 PureTech | 1.6 PureTech | 1.5 HDi | 2.0 HDi |
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 | t.benz./R4/16 | t.diesel/R4/16 | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1199 | 1598 | 1499 | 1977 |
Wtrysk paliwa | bezpośredni | bezpośredni | common rail | common rail |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 131/5500 | 181/5500 | 131/3750 | 178/3750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 230/1750 | 250/1650 | 300/1750 | 400/2000 |
Skrzynia biegów | man. 6 | aut. 8 | man. 6 (aut. 8) | aut. 8 |
Napęd na koła | przednie | przednie | przednie | przednie |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,5 | 8,2 | 10,4 | 8,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 195 | 219 | 189 | 211 |
Spalanie (niski/średni/wysoki/b. wysoki/mieszany; l/100 km) | 8,1/6,4/5,7/6,9/6,6 | 9,7/7,0/6,1/7,6/7,3 | 6,0/4,9/4,4/5,6/5,2 (6,2/5,7/4,6/5,7/5,3) | 7,3/5,9/5,3/6,5/6,1 |
Emisja CO2 (cykl mieszany; g/km) | 149 | 165 | 135 (139) | 160 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1404/536 | 1430/460 | 143/570 (1430/590) | 1540/570 |
Rozmiar opon | 215/65 R 17; 225/55 R 18; 205/55 R 19 | 215/65 R 17; 225/55 R 18; 205/55 R 19 | 215/65 R 17; 225/55 R 18; 205/55 R 19 | 215/65 R 17; 225/55 R 18; 205/55 R 19 |
Dop. masa przyczepy z ham. (kg) | 3290 | 3490 | 3450 (3270) | 3760 |
Średnica zawracania (m) | 10,7 | 10,7 | 10,7 | 10,7 |
Gwarancja; przeglądy | 2 lata bez ograniczeń; wg wskazań komputera | 2 lata bez ograniczeń; wg wskazań komputera | 2 lata bez ograniczeń; wg wskazań komputera | 2 lata bez ograniczeń; wg wskazań komputera |
Pojemność bagażnika (l) | 580-1630 | 580-1630 | 580-1630 | 580-1630 |
Poj. zb. paliwa/AdBlue (l) | 53/brak | 53/brak | 53/17 | 53/17 |
Cena (zł) | od 90 900 | od 112 400 | od 98 900 (107 400) | od 118 900 |
Citroën C5 Aircross – bezpieczeństwo
W wyposażeniu seryjnym podstawowej wersji Live znajdziecie wiele standardowych elementów wpływających na bezpieczeństwo, m.in. systemy: unikania kolizji, rozpoznawania znaków drogowych, aktywny układ zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu, monitorowanie zmęczenia kierowcy i tempomat. W wersji Feel otrzymacie dodatkowo standardowy czujnik martwego pola, a w topowej Shine – zaawansowany system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i aktywny tempomat. W obu wymienionych wersjach dostępne są układy: Grip Control & Hill Assist Descent (1100 zł) i automatycznego parkowania z kamerą 360 stopni (900-600 zł).
Citroën C5 Aircross – naszym zadniem
Spośród szerokiej palety wersji silnikowych i wyposażeniowych godna polecenia jest odmiana 2.0 HDi 180 KM Shine. Za kwotę 141 900 zł otrzymacie świetnie wyposażone, dynamiczne i oszczędne auto z „automatem”. Tym, którzy cenią indywidualizm, proponujemy dokupić lakierowany na czarno dach (1200 zł), z kolei rodzinom z dziećmi polecamy panoramiczne okno dachowe (4500 zł). Osoby, które planują wyjazdy na wakacje z przyczepą, niech zaopatrzą się w hak (2700 zł), a fani wypadów na grzyby lub ryby niech dokupią Grip Control & Hill Assist Descent (1100 zł).
C5 Aircross ma wiele atrakcyjnych cech, takich jak: unikatowa stylistyka, nadzwyczajny komfort jazdy, funkcjonalne wnętrze oraz radość z prowadzenia.
Citroën C5 Aircross – SUV klasy średniej o funkcjonalności vana, oferujący niespotykaną w klasie wygodę podróżowania.
Ergonomicznie zaplanowane wnętrze z wygodnymi fotelami oraz komfortowe zawieszenie zapewniają wyjątkową atmosferę i przyjemność podróżowania.
Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu jest dostępne seryjnie w Shine, opcja 2900 zł w Feel.
Kolorowe linie ułatwiają manewr cofania.
Cyfrowy zestaw wskaźników 12 cali dostępny jest seryjnie w wersjach Feel i Shine.
Za pośrednictwem pokrętła na kierownicy można wybrać jeden z wielu widoków...
...od skromnego (tylko prędkościomierz) do rozbudowanego (z mapą nawigacji).
Schowek w konsoli centralnej ma funkcję chłodzenia i mieści butelkę o pojemności 1,5 l.
Przednie fotele są obszerne i zapewniają dobre podparcie na zakrętach.
Elektryczna regulacja foteli z podgrzewaniem i pamięcią ustawień to opcja (2400 zł) w Feel i Shine.
Z tyłu zastosowano trzy niezależne fotele o jednakowych gabarytach, które mają regulację wzdłużną (15 cm) i kąta oparcia.
Bagażnik w sam raz na rodzinne wyjazdy wakacyjne. Standardowo ma pojemność 580 l, którą można zwiększyć do 720 l po przesunięciu tylnych foteli maksymalnie do przodu .
Dostęp do bagażnika ułatwia elektrycznie otwierana pokrywa – wystarczy wykonać ruch stopą pod zderzakiem.
Łatwe i szybkie sterowanie multimediami i klimatyzacją dzięki przypisanym przyciskom szybkiego wyboru.
Oprócz manualnej przekładni w C5 Aircrossdostępny jest też 8-stopniowy „automat”.
Wersję z „automatem” dysponują łopatkami do manualnej zmiany biegów.
Na śliskich nawierzchniach z pomocą przychodzi system Grip Control & Hill Assist Descent z gotowymi programami jazdy.
Do wyboru są trzy tryby jazdy, zmieniające charakter auta: standardowy, ekonomiczny i sportowy.
System wielopunktowego masażu wykorzystuje 8 poduszek pneumatycznych zainstalowanych w oparciu.
Regulowane na głębokość zagłówki można dostosować do indywidualnych wymagań.
Rejestrator z kamerą wykorzystuje technologię full HD GPS i jest wyposażony w kartę pamięci 16 GB.
W seryjnym wyposażeniu znajduje się klasyczny tempomat, w opcji – aktywny (w „automacie” z funkcją Stop&Go).
Break Alert to układ wykrywający zmęczenie kierowcy.
Park Assist to system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego.
System kamer 360 stopni pozwala wyświetlać na ekranie widok z lotu ptaka.