Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Porsche 718 Spyder PDK – pyszne, lecz mniej krwiste

Porsche 718 Spyder PDK – pyszne, lecz mniej krwiste

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Porsche 718 Spyder angażuje kierowcę nieprzyzwoicie dużym silnikiem i wybitnym prowadzeniem równie mocno, jak ręcznym składaniem dachu. Ręcznej roboty dotąd wymagała także skrzynia biegów, ale teraz oferowane jest też PDK. Czy to pasuje do tego wozu?

Porsche 718 Spyder (2021)Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Otwieranie i zamykanie dachu to w Porsche 718 Spyder swoisty rytuał
  • PDK skraca czas przyspieszenia 0-100 km/h o 0,5 s i poprawia wygodę jazdy zwłaszcza w mieście
  • PDK czyni Spydera po prostu odrobinę mniej surowym, łatwiej strawnym dla szerszego grona

Kilka lat temu postawiłem krzyżyk na Spyderze – nie wierzyłem, że ten buntowniczo purystyczny wóz przetrwa do 2021 r. Porsche na szczęście znalazło sposób, by nie tylko nadal oferować roadstera z wolnossącym, aż 4-litrowym silnikiem, lecz by go też „uhardkorzyć”: zwiększyło moc do 420 KM i przejęło jeszcze więcej rozwiązań z bardziej torowego Caymana GT4, jak pokaźny dyfuzor czy sztywne i lekkie zawieszenie mocowane na „uniballach”. Uczyniono wszystko, by bezkompromisowi czciciele szybkiej, angażującej jazdy z wiatrem we włosach nie mieli już żadnych życzeń.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński