Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Dynamiczne i niewysilone. Jak jeździ nowe Porsche Macan T?

Dynamiczne i niewysilone. Jak jeździ nowe Porsche Macan T?

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Nowe Porsche Macan T jest pierwszym czterodrzwiowym modelem wyróżnionym tą literą, wyróżniającą modele o doskonale zestrojonym zawieszeniu i nieprzesadnie mocnych silnikach. Oto nasze wrażenia z jazdy.

Porsche Macan T (2022)Źródło: Auto Bild
  • Do tej pory literą T jak Touring oznaczano Porsche 911 i 718
  • Wolnossący, 4-cylindrowy silnik rozwija moc 265 KM, a napęd przenoszony jest na 4 koła poprzez skrzynię PDK
  • Zawieszenie jest obniżone, a system zarządzania trakcją zestrojony tak, żeby napęd trafiał w większości na tylne koła

Zamiłowanie Porsche do modeli specjalnych udzieliło się także Macanowi. Właśnie wchodzi na rynek Porsche Macan T – pierwszy SUV-ów z literą "T" (nie od turbo, lecz od Touring) na klapie bagażnika. To samo "T", które wyróżnia także modele 718 i 911 – to ostatnie zresztą po raz pierwszy wystąpiło w tej odmianie już w 1968 r. Touring ma trzy cechy szczególne: dynamiczne zestrojenie zawieszenia, ekskluzywne wyposażenie i niewysilony napęd.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Modyfikacja układu jezdnego realizuje się w Macanie T przez obniżenie nadwozia (w przypadku zawieszenia stalowego – o 15 mm, z adaptacyjnym pneumatycznym – o 10 mm), zainstalowanie sztywniejszych stabilizatorów z przodu. a także przez zoptymalizowanie elektronicznych systemów, takich jak zarządzanie trakcją – Porsche Traction Management. To ostatnie sprawia, że napęd z 265-konnego czterocylindrowca na szczególnie krętych drogach trafia w większości odczuwalnie na tylną oś.

Ewa Czechowska