Na tym modelu wielu miłośników motoryzacji z benzyną we krwi wiesza psy, mówiąc, że jest nijaki, pospolity, niczym nie zaskakuje. Statystyki sprzedaży pokazują jednak coś innego – przecież Fabia to jeden z popularniejszych modeli na naszym rynku.
Także i Czytelnicy, których zaprosiliśmy do udziału w teście tego auta, podczas pierwszego kontaktu nie kryli niechęci do Fabii. Pierwsze kilometry przejechane we wnętrzu minęły w milczeniu, bo co można powiedzieć o tym samochodzie? Fabia jak Fabia – cztery kółka, kierownica i silnik o pojemności 1,2 l, osiągający maksymalnie 90 KM. Czy taki pojazd może się spodobać osobom, które czerpią radość z jazdy?
Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że tak. Każdy z naszych kierowców znalazł w Fabii coś, za co mógł polubić ten model. Okazało się, że we wnętrzu zapewniono komfortowe warunki podróżowania dla czterech osób. Żaden z kierowców nie miał problemu z odnalezieniem właściwej i wygodnej pozycji za kierownicą, co w przypadku auta o takich gabarytach zewnętrznych wcale nie jest oczywiste.
Wbrew pierwszym obawom wszystkim do gustu przypadł układ jezdny. Co to znaczy? Okazało się, że moc 90 KM pozwala bardzo sprawnie rozpędzić Fabię, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 6,5 l/100 km – dobry wynik. Jeśli doda się do tego bardzo fajnie pracujące zawieszenie, które nawet w zestawieniu z 16-calowymi oponami o niskim profilu zapewnia odpowiedni komfort podróżowania, to otrzyma się samochód z szansą na bycie wzorcem w klasie.
Kulminacją naszego testu był moment, kiedy wszyscy Czytelnicy jednogłośnie stwierdzili, że nowa Fabia może się podobać nie tylko przez to, jak jeździ, lecz także dzięki dobrej przestronności i nienagannym właściwościom jezdnym. Design może nie jest krzykliwy, ale w porównaniu z poprzednią generacją tak szybko się nie zestarzeje.
Skoda Fabia 1.2 TSI - podsumowanie
To co jest wadą, może być zaletą. To prawda, że Fabia to skromny samochód, który nie rzuca się w oczy i nigdy nie będzie wzbudzać zachwytu. Jednak dzięki dopracowanemu układowi napędowemu i przestronnemu wnętrzu może się spodobać nawet tym, którzy do tej pory nie myśleli o Skodzie lub lekceważyli ją.
Skoda Fabia 1.2 TSI - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.benz. R4/16 |
Pojemność | 1197 |
Moc. maks. | 90/4400KM/obr./min |
Moment | 160/1400 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 305-1125 l |
Zbiornik paliwa | 45 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 3992/1732/1457 mm |
Przysp. 0-100 km/h fabr. | 10,9 s |
Napęd | man. 5/przedni |
Prędkość maks. | 182 km/h |
Średnie spalanie fabr. | 4,7 l/100 km |
Cena (Ambition) | 47 180 zł |
Galeria zdjęć
Skoda Fabia to zwykły szaraczek, który nie wzbudza żadnych emocji. Czy spodoba się naszym Czytelnikom?
Przednie fotele są bardzo obszerne i mają duży zakres regulacji.
Na tylnej kanapie dwóm pasażerom nie będzie ciasno.
Kufer Fabii ma 305 l. To jeden z większych bagażników w segmencie B.
Czy silnik o pojemności 1.2 może sprawnie napędzać Fabię? Czytelnicy nie kryli swego zaskoczenia.
Kiedy dowiedziałem się, że testowane auto jest wyposażone w silnik o pojemności 1.2, pomyślałem, że Fabią nie da się sprawnie jeździć w polskich realiach. Okazało się jednak, że moc 90 KM, uzyskiwana dzięki doładowaniu, podczas normalnej jazdy naprawdę daje radę. Sebastian Cesarczyk
Skoda Fabia zaskakuje swą dojrzałością, przestronnością i komfortem. Dzięki dużemu zakresowi ustawień fotela oraz dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy zajęcie wygodnej pozycji jest bardzo łatwe. Nawet z tyłu można komfortowo podróżować. Katarzyna Podkańska
Skodę Fabię prowadzi się jak auto o rozmiar większe. Precyzja układu kierowniczego oraz hamulcowego zapewnia panowanie nad małą „czeszką” w każdych warunkach. Co ciekawe, podczas spokojnej jazdy auto zużywa rozsądne ilości paliwa. Łukasz Pawłowski
To co jest wadą, może być zaletą. To prawda, że Fabia to skromny samochód, który nie rzuca się w oczy i nigdy nie będzie wzbudzać zachwytu. Jednak dzięki dopracowanemu układowi napędowemu i przestronnemu wnętrzu może się spodobać nawet tym, którzy do tej pory nie myśleli o Skodzie lub lekceważyli ją.