Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Grand Scenic 1.6 dCi: Dynamiczny i oszczędny van | Test i Opinie

Renault Grand Scenic 1.6 dCi: Dynamiczny i oszczędny van | Test i Opinie

Projektanci Renault Grand Scénica wykorzystali przestrzeń najlepiej, jak potrafili, ale gdy posadzimy pasażerów w trzecim rzędzie, zabraknie miejsca na bagaż

Renault Grand Scenic 1.6 dCi: Dynamiczny i oszczędny van | Test i Opinie
Zobacz galerię (19)
Auto Świat / ACZ
Renault Grand Scenic 1.6 dCi: Dynamiczny i oszczędny van | Test i Opinie

Najbogatsza wersja Renault Grand Scénica – Bose – szczególnie jeśli jest doinwestowana, robi wrażenie. Zastosowano w niej: skórzano-materiałową tapicerkę, monitory w zagłówkach, audio o wysokiej jakości, mnóstwo schowków i praktycznych rozwiązań.

Nie ukrywajmy jednak – auto tego typu jest samochodem rodzinnym, a nie biznesowym. Najważniejsza w nim powinna być łatwość upakowania gromadki dzieci i odpowiedniej ilości bagażu. O przednich fotelach można powiedzieć tyle, że są ładne i wygodne.

Rodzinne właściwości auta najbardziej podkreślają jednak siedzenia z tyłu. W tym przypadku należą się pochwały. W drugim rzędzie znajdziecie trzy niezależne fotele, do których bez trudu da się przymocować trzy foteliki dla dzieci – to ważne. W razie czego są jeszcze dwa rozkładane fotele z tyłu.

Niestety, w aucie tej wielkości mogą być one jedynie przydatną opcją awaryjną. Po pierwsze, żeby się do nich dostać, trzeba uchylić środkowe fotele, a jeśli są na nich foteliki dla dzieci, to trzeba je najpierw wyjąć.

Po drugie, za tymi krzesełkami pozostaje już tylko miejsce na podręczny bagaż. Jest to więc samochód dla – maksymalnie – rodziny z trójką dzieci.

130-konny diesel jest wystarczająco dynamiczny i oszczędny, choć wyniki podane w danych technicznych auta raczej są nieosiągalne w normalnym ruchu ulicznym. 5 litrów na 100 km w mieście? Jeżeli zmieścicie się w 7 litrach, to i tak będzie dobrze! Nieco mniej, ale niewiele mniej, spalicie na trasie.

Wnętrze Grand Scénica bardzo przyzwoicie wygłuszono, a nadwozie – jak na vana – jest zwarte, nie skrzypi, nie puka. Nie najlepszym pomysłem są natomiast 17-calowe obręcze kół. Na dziurawej nawierzchni francuskim autem zbyt mocno trzęsie. Promocyjna cena Grand Scénica wynosi 96 500 zł.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków