Oto propozycja dla ojców, którzy myślą i o rodzinie, i o... sobie. Dlaczego? Ponieważ Mégane GT Grandtour 160 dCi przekonuje nie tylko dobrymi walorami użytkowymi i rozsądnym spalaniem, lecz także dynamiką oraz pewnym zachowaniem na drodze, nawet wtedy, gdy kierujący chce trochę popuścić wodze fantazji.
Renault Mégane GT Grandtour - nadwozie
Nie mamy nic do zarzucenia – to naprawdę nowocześnie wyglądające kompaktowe kombi z dość dużym wnętrzem oraz sporym kufrem (poj. 521-1504 l). Kubełkowe fotele są rewelacyjnie wyprofilowane, kierownica (obszyta skórą) świetnie leży w dłoniach. Dobrze wygląda też połączenie analogowych zegarów z dużym, centralnym cyfrowym wyświetlaczem – można np. zmieniać jego kolor. Zresztą możliwości konfigurowania Mégane’a GT jest naprawdę dużo, np. w ustawieniach Comfort jest autem przyjemnym w codziennej eksploatacji, natomiast w Sport – szybkim i sprężyście zestrojonym.
Renault Mégane GT Grandtour - silnik
Diesel 1.6 zabiera trochę frajdy z jazdy, ale moc 160 KM i maksymalny moment 380 Nm wystarczają, żeby jechać dynamicznie („setka” w niecałe 9 s). Poza tym można liczyć na rozsądne spalanie (średnie w teście 5,7 l/100 km), a także szybko zmieniającą biegi i dobrze dobierającą przełożenia skrzynię EDC.
Renault Mégane GT Grandtour - prowadzenie
Mégane GT ma seryjny system 4Control (tylne koła skrętne). Początkowo wydaje się, jakby tylna oś „dokręcała” zbyt intensywnie, ale z czasem przestaje to przeszkadzać, a zacieśnianie szybko pokonywanych zakrętów zaczyna sprawiać dużą frajdę.
Renault Mégane GT Grandtour - koszty
115 900 zł za usportowione kombi ze 160-konnym dieslem to niemało, ale ten samochód da się lubić, do tego jest bogato wyposażony.
Renault Mégane GT Grandtour - to nam się podoba
Atrakcyjny wygląd, dobre własności jezdne, bogate wyposażenie, świetne fotele.
Renault Mégane GT Grandtour - to nam się nie podoba
Dość mocno wystający tylny zderzak (utrudnia dostęp do bagażnika), cena zakupu.
Renault Mégane GT Grandtour - nasza opinia
Mégane GT Grandtour pozostawił po sobie dobre wrażenie. Jest praktyczny i działa na emocje. 160-konny diesel nieźle sprawdza się na co dzień, a układ jezdny z systemem 4Control daje sporo frajdy z jazdy.