Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Renault Megane kusi nie tylko wyglądem

Renault Megane kusi nie tylko wyglądem

Nowe Renault Mégane zachwyca już na pierwszy rzut oka. Jednak stylistyka to niejedyny atut tego samochodu

Renault Megane
Zobacz galerię (12)
Renault / Renault
Renault Megane

Obecne Renault Mégane nie wygląda jeszcze na bardzo przestarzałe auto. Kiedy jednak postawi się je obok nowego modelu, który do sprzedaży trafi w marcu przyszłego roku, wrażenia zmieniają się diametralnie. W stylistyce nadal wyczuwa się ducha Mégane’a, ale dzięki oryginalnym przednim i tylnym światłom auto prezentuje się wyjątkowo odważnie i nowocześnie.

We wnętrzu pojazd wygląda już bardziej zwyczajnie, ale to wcale nie znaczy, że nudno. Dobre materiały wykończeniowe w połączeniu z ciekawymi wskaźnikami sprawiają, że przebywanie w tym aucie daje dużą przyjemność. Tym bardziej że w przeciwieństwie do poprzednika szybkościomierz nie ma jasnego tła, które było zbyt wyraziste w nocy. Teraz białe są liczby, a tło kolorowe – to znacznie mniej męczy wzrok kierowcy w trakcie jazdy w ciemności.

Mało tego. Prowadzący ma możliwość wyboru różnych wzorów zegarów, w zależności od trybu jazdy – Neutral, Sport, Confort, Perso lub Eco. Po ich aktywacji zmienia się również podświetlenie kabiny – odpowiednio: beżowe, czerwone, niebieskie, fioletowe lub zielone. Nowe Renault Mégane jest dłuższe od poprzednika o 64 mm i ma o 28 mm większy rozstaw osi. Tym samym udało się zniwelować nieco wadę dotychczasowej generacji, czyli małą przestronność na tylnym siedzeniu. Wprawdzie teraz też nie jest rekordowo w porównaniu z konkurentami, ale poprawa okazuje się odczuwalna.

Renault Megane
Renault MeganeRenault / Renault

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję wypróbować topowego, 130-konnego diesla oraz 205-konne benzynowe GT (opis powyżej). Samochód wyposażony w wysokoprężną jednostkę nie zapewnia wprawdzie sportowych osiągów, ale z drugiej strony przyspieszenie do „setki” po 10 s nie przynosi mu wstydu. Tym bardziej że radość z jazdy czerpie się dzięki równomiernemu rozwijaniu mocy w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Istotne jest również to, że nawet w trakcie szybkiego podróżowania autostradą hałas jednostki napędowej nie jest natarczywy.

W przypadku diesla oprócz przyjemności z jazdy liczymy także na niskie zużycie paliwa. W czasie pierwszych prób Mégane potrzebował średnio 5,5 l/100 km. To dobry wynik, choć trzeba pamiętać, że producent obiecuje spalanie o półtora litra niższe. Ze 130-konnym dieslem współpracuje wyłącznie 6-biegowa skrzynia, która pozwala na precyzyjne przełączanie. Taki sam mechanizm zastosowano w pozostałych dieslach, a jeżeli ktoś woli „automat”, to w przypadku 110-konnej odmiany 1.5 dCi będzie mógł zamówić 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynię.

Z kolei z benzyniakiem dwusprzęgłową przekładnię (7-biegową) będzie można połączyć w 130-konnej wersji oraz seryjnie w GT. Nie wiadomo jeszcze, czy do sprzedaży w Polsce trafi Mégane GT ze 165-konnym silnikiem Diesla. W tym przypadku również przewidziano seryjnie dwusprzęgłową, 6-biegową skrzynię. Ceny nowego Renault Mégane’a poznamy w styczniu 2016 roku i wtedy będzie można też zamówić ten samochód. Pierwsze auta trafią do klientów w marcu.

Najmocniejsze silniki tylko w odmianie GT

Renault Megane
Renault MeganeRenault / Renault

Przytrzymujemy łopatki przy kierownicy służące do ręcznej zmiany biegów, lewa noga na hamulec, prawą do oporu wciskamy gaz i gdy Launch Control jest gotowy, puszczamy hamulec, a auto wyrywa do przodu. Taka procedura startowa pozwala wersji GT o mocy 205 KM osiągnąć „setkę” po 7,1 s, a maksymalnie można jechać 233 km/h. 4Control działa na dwa sposoby. Do 80 km/h wszystkie koła kierują się w tę samą stronę (lepsza zwrotność), a powyżej tej szybkości tylne są zwrócone w przeciwnym kierunku (lepsze prowadzenie).

Nasza ocena

Nowe Renault Mégane ma duże szanse na rynkowy sukces. Nie dość, że ładnie wygląda, to na dodatek dobrze się go prowadzi i zapewnia dobry komfort resorowania. Mamy nadzieję, że ceny będą atrakcyjnie skalkulowane.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków