Rover 25 - nadwozie/wnętrze

Rover 25 patrzy teraz na świat czworgiem oczu, podobnie jak jego większy brat, model 75. Przód jest obecnie bardzo elegancki, z charakterem, którego próżno by szukać we wnętrzu. Ani śladu tu smaku, brytyjskiej atmosfery. Kokpit ciasny i nieprzytulny, a pozycja kierowcy niewygodna. Ludzie powyżej 170 cm wzrostu czują się za kierownicą stłamszeni nisko zamocowaną kierownicą.

Bagażnik pozostał taki jak był (304 l), a w dodatku ma skandalicznie wysoką krawędź załadowczą (73 cm), przez co nie dość, że mieści mało bagażu, to jeszcze jego załadunek jest ogromnie utrudniony. Z pewnością można uznać, że okazja do rzeczywistego uleczenia przynajmniej niektórych dolegliwości Rovera została stracona.

Rover 25 - silnik/skrzynia biegów

Za to silnik cieszy się zdrowiem doskonałym. Jest to 1,6-litrowa, 16-zaworowa jednostka o bardzo dobrych manierach, żwawa i chętna do współpracy, a przy tym o bardzo małych wymaganiach kulinarnych: 6,4 l benzyny 95-oktanowej na 100 km to wynik naprawdę bardzo dobry. Chyba nawet filmowy angielski pacjent pił więcej?

Rover 25 - układ jezdny/bezpieczeństwo

Zupełnie jakby angielska karoseria skrywała wyścigowego karta: Rover 25 fantastycznie jeździ po zakrętach, choć potrzebuje zdecydowanej ręki w prowadzeniu. Układ kierowniczy bowiem w środkowym położeniu jest nieprecyzyjny, a przy większym wychyleniu kół na kierownicę działają wyraźnie wyczuwalne jako za silne i źle tłumione siły przywracające położenie neutralne. Prosimy z powrotem na salę operacyjną!

Rover 25 - komfort

Mały Rover jeździ teraz o wiele bardziej komfortowo, ale wciąż dość bezradnie podskakuje na poprzecznych nierównościach. Także fotele nie są przekonujące: z przodu zbyt wysoko ustawione, z tyłu ze zdecydowanie zbyt krótkimi siedziskami.

Rover 25 - koszty

Model 25 jest w ofercie na polskim rynku tylko z silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 103 KM. Kiedy pojawi się wersja 1.6, nie wiadomo. W Niemczech sprawa już jest jasna: Rover się nie wyleczył ze swych chorób, ale przy okazji zaraził się od BMW cenami: jako sportowe auto pięciodrzwiowe ma kosztować 32 200 DEM, właściwie mu nie ustępujący Classic kosztuje zaś 29 900 DEM.

Rover 25 - podsumowanie

BMW usuwając niedomagania małego Rovera poszło na łatwiznę, pozostawiając największe słabości i samą nieszczęśliwą koncepcję auta: jak na kompakt jest za małe, a jak na auto małe jest za drogie. Czyli coś dla ludzi, którzy kupują samochód tylko dlatego, że jest ono rzadkim gościem na ulicach.

Ocena: 3