Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Skoda Fabia 1.0 TSI DSG – praktyczna jak nigdy dotąd

Skoda Fabia 1.0 TSI DSG – praktyczna jak nigdy dotąd

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Do salonów Skody wjechała 4. generacja Skody Fabii. Jak na razie auto dostępne jest tylko w wersji hatchback, a jego cena zaczyna się od 59 100 zł (1.0 MPI/80 KM). Testując wariant z trzycylindrowym benzyniakiem 1.0 TSI/110 KM i skrzynią DSG, sprawdzamy, w czym nowa Fabia jest lepsza od poprzedniczki.

Skoda Fabia 4. generacja 2021Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Skoda Fabia urosła na długość i szerokość. Jej rozstaw osi zwiększył się o 94 mm
  • W palecie silników są litrowe jednostki: wolnossąca 80 KM i doładowane 95 i 110 KM
  • Podczas pomiarów nie uzyskaliśmy deklarowanego przez Skodę przyspieszenia

Fabia to od wielu lat ulubienica Polaków. Głównie tych kupujących auta na REGON. Choć w ostatnich dwóch latach z powodu pandemii nie osiąga już tak świetnych wyników sprzedaży, jak kiedyś (np. w 2018 r. sprzedano w Polsce 19 679 egzemplarzy), to w pierwszym półroczu 2021 roku zarejestrowano aż 7188 Fabii, z czego aż 5591 sztuk na firmy. Czeski model nie jest już liderem segmentu B, gdyż w pierwszym półroczu bieżącego roku znacznie więcej zarejestrowano Toyot Yaris – 10 813 sztuk, z czego aż 5988 kupiono na REGON. Czy nowa Fabia ma szansę odzyskać utracony tytuł liderki sprzedaży w Polsce, przekonamy się, testując obecnie topowy wariant silnikowy i wyposażeniowy tego modelu – 1.0 TSI/110 KM DSG Style w cenie od 79 650 zł.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:SkodaSkoda FabiaNowa fabia