Logo

Skoda Octavia 1.5 TSI m-HEV – muszę zweryfikować swój pogląd na miękkie hybrydy

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
  • O tym, że Octavia 1.5 TSI e-Tec DSG ma układ miękkiej hybrydy, kierowca nie dowie się podczas jazd
  • Skoda Octavia zachwyciła świetnym resorowaniem, doskonałym wyciszeniem silnika oraz przyjemnym prowadzeniem
  • Skodę Octavię możemy kupić w wersjach benzynowych, jak i wysokoprężnych oraz hybrydowych: mHEV (miękka hybr.) i iV (plug-in)
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Spośród tzw. aut ekologicznych najbardziej lubię klasyczne hybrydy, uważam bowiem, że są najbardziej uniwersalne, a ich eksploatacja przynosi realne korzyści środowisku i użytkownikowi. Teoretycznie elektryki są bezemisyjne, pod warunkiem, że prąd nie powstaje z elektrowni węglowych, poza tym ich realny zasięg nie jest satysfakcjonujący i cena zakupu – kosmicznie wysoka. Hybrydy typu plug-in są ciekawym pomysłem, ale ich niewielki zasięg EV, małe zbiorniki paliwa oraz podwyższone jego zużycie, powiązane z dużą masą akumulatorów, też stawiają sensowność ich użytkowania pod znakiem zapytania. O układach miękkiej hybrydy mam taką opinię, że owszem, obniżają emisję spalin, ale tylko na papierze. Realne oszczędności paliwa są niemal niezauważalne. Czy jest tak też w przypadku napędu e-Tec w Škodzie? W odpowiedzi na to pytanie pomoże mi test miękkiej hybrydy w Octavii.

Udostępnij:
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium