Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Skoda Superb Scout 2.0 TDI DSG 4x4 – kombi na każdą pogodę

Skoda Superb Scout 2.0 TDI DSG 4x4 – kombi na każdą pogodę

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Superb Scout ma dwa oblicza – awanturniczego poszukiwacza przygód i eleganta, którym zabierzesz rodzinę na przyjęcie.

Skoda Superb Scout 2.0 TDI DSG 4x4Źródło: Auto Świat / Adam Miukła
  • Terenowo: off-roadowa stylizacja, osłony w podwoziu oraz zwiększony prześwit
  • Praktyczność modelu podkreślają kufer 625 l i możliwość uciągu przyczepy 2,2 tony
  • Auto prowadzi się pewnie i komfortowo, a napęd 4x4 daje poczucie bezpieczeństwa

Terenowo wystylizowane kombi to oczywista alternatywa dla SUV-a. Superb Scout ma podwyższone nadwozie (prześwit zwiększony o 15 mm), osłony (także spodu) z tworzywa i napęd 4x4, które ułatwić mają nie tyle jazdę w terenie, co poruszanie się na drogach z kiepską nawierzchnią i podczas niepogody. Dodatkowo w testowanym kombi zainstalowano adaptacyjne zawieszenie za 3600 zł – z trybem jazdy terenowej, który nie czyni z niego, rzecz jasna, rasowej terenówki, ale błoto, większe kałuże i wyboista droga nie stanowią dla niego problemu. Jeśli więc mieszkasz w domu pod miastem z dala od asfaltu, nie musisz się obawiać, że podczas ulewy nie dowieziesz dziecka na czas do szkoły. To także wymarzony samochód na zimowe wyprawy na narty.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nasze pierwsze wrażenie na widok nowego Superba Scouta stojącego w garażu: duży i elegancki, a przy tym jakiś taki smuklejszy i zgrabniejszy od większości SUV-ów. Uroda plastikowych osłon jest dyskusyjna, ale nie przeszkadzają one – podkreślają, że Scout może więcej niż zwykłe kombi. Niższy od SUV-a, ma nad nim tę przewagę, że łatwiej zapakować boks dachowy, jeśli nie wszystko (np. narty) zmieści się w przepastnym bagażniku (625-1760 l). A gdyby i tego było mało, Scout może pociągnąć 2,2-tonową przyczepę.

Skoda Superb Scout - wymiary
Skoda Superb Scout - wymiaryŹródło: Auto Świat

Superb ma jednak przede wszystkim rewelacyjnie przestronne wnętrze. Zwłaszcza miejscem na tylnej kanapie nokautuje konkurencję w klasie średniej. Wykończeniem kabiny, bardzo porządnej jakości, również aspiruje do klasy wyższej. Miłe w dotyku powierzchnie, alcantarowa tapicerka na wygodnych szerokich fotelach z dobrym podparciem, do tego ułatwiające wsiadanie obszerne tylne drzwi, wydające, podobnie jak przednie, miły dźwięk przy zamykaniu – tu się można naprawdę dobrze poczuć. Niestety, niektóre przyjemności trzeba dokupić, bo wyposażenie seryjne ich nie obejmuje. Zwłaszcza kamerę cofania (1600 zł) przydałoby się mieć w standardzie, bo mimo dobrej widoczności manewrowanie na parkingu 4,87-metrowym kombi z napędem 4x4 nie jest łatwe ani przyjemne.

Skoda Superb Scout – nie tylko dynamicznie, ale i oszczędnie

Przeczytaj też:

Škoda oferuje Scouta w dwóch wersjach silnikowych. My jeździliśmy 190-konnym dieslem, w dobrze znanym duecie z 7-stopniowym DSG. Napędzane nim kombi nie jest sprinterem wyczynowcem. Przekładnia została zestrojona z myślą o oszczędzaniu paliwa (skutecznie!). Z adaptacyjnym zawieszeniem auto prowadzi się pewnie i komfortowo, co w połączeniu z napędem 4x4 daje kierowcy w każdej sytuacji drogowej i pogodowej przyjemne poczucie bezpieczeństwa. Sprzyjają temu także wyniki pomiarów drogi hamowania.

Cenę od 170 000 zł za komfortowe duże kombi z 4x4 trzeba uznać za korzystną. Jeśli jednak ktoś upierałby się przy SUV-ie, to Kodiaq Scout z tym samym silnikiem kosztuje tylko o kilka tysięcy złotych więcej.

Skoda Superb Scout – to nam się podoba:

  • przestronność wnętrza,
  • wielki bagażnik,
  • jakość wykończenia,
  • sprawny
  • napęd,
  • oszczędne spalanie,
  • komfortowe zawieszenie,
  • korzystna cena.

Skoda Superb Scout – to nam się nie podoba:

  • mimo bogatej wersji konieczność dopłaty za podstawowe elementy.

Skoda Superb Scout – podsumowanie

Superb Combi w wersji Scout to auto dla rodziny, której członkowie mają żyłkę odkrywcy. Doskonale nadaje się na wyprawy, jest pojemny i może pociągnąć dużą przyczepę. Ma też walor uniwersalności – ładnie wystylizowane i porządnie wykończone całkiem dobrze wypadnie także podczas przejażdżki po mieście.

Wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 2,5 s
0-100/0-130 km/h 7,9/13,1 s
0-160 km/h 20,8 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 4,6 s (aut.)
80-120 km/h 5,7 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1727/600 kg
Rozdział masy (przód/tył) 55/45 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo) 11,6/11,8 m
Hamowanie ze 100 km/h zimne 36,6 m
gorące 35,5 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A)
przy 100 km/h 64 dB (A)
przy 130 km/h 69 dB (A)
Średnie zużycie w teście 7,3 l/100 km
Zasięg rzeczywisty 900 km

Dane producenta

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc (KM/obr./min) 190/3500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 400/1750
Skrzynia biegów/napęd dwusprz. 7b/4x4
0-100 km/h (s)/v maks.(km/h) 8,4/223
Śr. spal. (l/100 km)/emisja CO2 (g/km) 6,6/175
Poj. bagażnika/zbiornika paliwa (l) 625-1760/66
Masa przyczepy z hamulcem/bez (kg) 2200/750
Marka i model opon test. auta Pirelli SottoZero
Rozmiar opon seryjnych 235/45 R 18
Prześwit (mm) 175

Wyposażenie

Wersja Scout
7 airbagów/reflektory LED matr. S/S
Klimatyzacja aut. 2-stref./3-stref. S/1200 zł
Zaw. adapt. z wyb. trybu jazdy 3 600,00 zł
Nawigacja (ekr. 9,2'')/Bluetooth 5600 zł/S
Tap. alcantara/ogrzewane fotele 5700/1100 zł
Lakier metalik/alufelgi 19-cal. 4900/2900 zł

Gwarancje/ceny

Cena podst. testowanej wersji 168 600 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy wg wskazań komputera
Cena testowanego auta 229 450 zł
Ewa Czechowska
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków