Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki Baleno - teraz jest maluchem

Suzuki Baleno - teraz jest maluchem

Suzuki Baleno było kiedyś przedstawicielem Suzuki w klasie kompaktów. Później zastąpiła je Liana. Teraz w ofercie ponownie pojawi się auto o tej nazwie, ale tym razem będzie to typowy miejski model

Suzuki Baleno - teraz jest maluchemArchiwum / Auto Bild

Nowy maluch Suzuki w sprzedaży w Polsce pojawi się wiosną 2016 roku. O klienta będzie walczyć m.in. ze Skodą Fabią – Baleno ma niemal takie same wymiary zewnętrzne, jak czeski model. Co istotne, wymiary nadwozia przekładają się na przestronność wnętrza. Dużo miejsca wygospodarowano zarówno nad głowami, jak i na nogi pasażerów podróżujących z tyłu.

O ile do przestronności nie mamy żadnych zastrzeżeń, o tyle przydałoby się popracować nad jakością materiałów, a fotele powinny być większe. Nie można się za to przyczepić do stylistyki nowocześnie wyglądającego kokpitu, choć obsługa klimatyzacji mogłaby być łatwiejsza. Zaletą nadwozia Baleno jest bagażnik. Pojemność 355 l to jedna z lepszych wartości w tej klasie aut. Skoda Fabia ma o 25 l mniejszy kufer.

Do napędu przewidziano dwa benzynowe silniki. Słabsza, 90-konna jednostka ma cztery cylindry i pojemność 1,2 litra. Ten motor w przyszłości ma być wykorzystany do napędu odmiany hybrydowej, która według zapewnień producenta będzie średnio spalać 3,9 l/100 km. Tym samym powstanie zatem pierwsza hybryda w historii Suzuki.

Podczas pierwszych jazd mogliśmy jednak sprawdzić samochód z litrowym, 3-cylindrowym doładowanym motorem. Ta żwawa jednostka napędowa sprawia, że prowadzenie auta okazuje się całkiem przyjemne. Od 2 do 6 tys. obr./min silnik równomiernie ciągnie i ani przez chwilę nie wyczuwa się dziury turbinowej. Standardowo motor współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. W opcji jednak przewidziana jest również automatyczna przekładnia.

Radość z jazdy psuje nieco działanie zawieszenia, gdyż nie radzi sobie ono dobrze z tłumieniem nierówności nawierzchni. Pod tym względem życzylibyśmy sobie lepszego dopracowania tego elementu. Według zapewnień producenta na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych systemów asystujących, jak aktywny tempomat czy układ unikania kolizji, a we wnętrzu będzie można skorzystać z rozbudowanego systemu multimedialnego z funkcją MirrorLink. Ceny auta nie są jeszcze znane.

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - dane techniczne

Silnik t.benz. R3
Pojemność 998 cm3
Moc 111 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/2000 obr./min
Napęd na koła przednie
Skrzynia biegów 5b. manualna
Dł./szer./wys. 3995/1745/1470 mm
Rozstaw osi 2520 mm
Pojemność bagażnika 355 l
Średnie zużycie paliwa 4,3 l/100 km
Emisja CO2 103 g/km

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet to nam się podoba - Pojemny bagażnik i dużo miejsca dla pasażerów to niewątpliwe atuty nowego Suzuki.

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet to nam się nie podoba - Zawieszenie mogłoby być bardziej dopracowane, a plastiki we wnętrzu – mieć lepszą jakość.

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet nasza opinia

Zgrabne nadwozie, dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż, a do tego hybrydowa wersja. Baleno ma duże szanse na sukces. Jest tylko jeden warunek – do tych wszystkich zalet musi dołączyć konkurencyjna cena.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków