Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volkswagen Caddy 2.0 TDI PanAmericana – samochód do pracy i po pracy

Volkswagen Caddy 2.0 TDI PanAmericana – samochód do pracy i po pracy

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Volkswagen Caddy PanAmericana ma potężną przestrzeń bagażową, a do tego bez trudu pomieści pięciu pasażerów. Jego silnik 2.0 TDI oferuje nie tylko niskie spalanie, ale i rozsądną dynamikę, a napęd 4Motion gwarantuje bezpieczeństwo na śliskiej drodze oraz możliwość dotarcia w miejsca, gdzie niekoniecznie droga jest utwardzona. To ciekawa propozycja dla osób szukających użytecznego auta do pracy, ale także rodzin lubiący aktywnie spędzać czas.

Volkswagen Caddy Panamericana 2022 5. generacja
Zobacz galerię (19)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen Caddy Panamericana 2022 5. generacja
  • Ma cyfrowe wnętrze, stylowe wykończenie, bogate wyposażenie i dobre wygłuszenie
  • Jest pojemny i funkcjonalny, ale nie jest typowym nudnym autem dostawczym
  • To propozycja dla geodetów, sklepikarzy, weterynarzy czy zaopatrzeniowców
  • Ten tekst/artykuł pochodzi z nowego wydania „Auto Świata”, które do sprzedaży trafi w poniedziałek 21. marca. Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go wcześniej

Uniwersalność to cecha, która w największym stopniu przyczyniła się do popularności kompaktowych kombivanów takich jak Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Peugeot Rifter czy Toyota ProAce Verso. Auta te oferują potężną przestrzeń bagażową, a do tego zapewniają pasażerom komfort podróży niewiele odbiegający od klasycznych osobówek. Może i są bardziej surowe w wykończeniu i skromniej wyposażone niż vany czy SUV-y, ale za to na ich tle są tańsze. Z powodzeniem nadają się do ciężkiej pracy, ale sprawdzą się także podczas wakacyjnych wyjazdów, gdy oprócz kompletu walizek trzeba zabrać rowerek dziecięcy czy wózek. Mają też i wady: ze względu na pudełkowatą tylną część nadwozia ich wygląd raczej wzbudza zachwytu, a podwozie, które zaprojektowane jest pod kątem wożenia ciężkiego bagażu, nie daje frajdy z prowadzenia. Ich silniki nie oferują oszałamiających osiągów, rzadziej też występują ze skrzyniami automatycznymi i napędem 4x4. Poza tym coraz częściej oferowane są wyłącznie z jednostkami elektrycznymi (modele z grupy Stellantis, np. Berlingo, Rifter i Combo), co w znacznym stopniu ogranicza ich wykorzystanie w dalekich trasach.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski