• T-Roc R to najmocniejszy obecnie wariant crossovera Volkswagena
  • Auto zapewnia czysto sportowe emocje i przyspieszenie do setki w mniej niż 5 s
  • T-Roc R jest też nierozsądnie drogi, ale zapewnia duże dawki świetnej zabawy

Napęd na obie osie i moc 300 KM w kompaktowym opakowaniu to już samo w sobie zaproszenie do dobrej zabawy za kierownicą. I rzeczywiście, topowy wariant T-Roca pod wieloma względami może kusić klientów stawiających na sportowy charakter i styl jazdy.

Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion DSG Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion DSG

Volkswagen T-Roc R – solidna dawka mocy

Dzieje się tak w dużej mierze za sprawą sprawdzonego układu napędowego, w którym turbodoładowany silnik 2.0 TSI przekazuje solidne 400 Nm momentu obrotowego na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. To konfiguracja, choć o różnych poziomach mocy, znana z innych usportowionych modeli Grupy Volkswagena, w tym ze Škody Octavii RS, Cupry Leona czy VW Golfa R, i w przypadku T-Roca radzi sobie rewelacyjnie.