- Niewielka masa aut z naszego „Top 5” sprawia, że nie potrzeba wysokiej mocy, żeby zapewnić dobre osiągi
- Nasze typy to auta francuskie, zwłaszcza Twingo z zawieszeniem Cup
- Najtańsze są Citroeny oraz Fiaty, czyli modele o najlepszych i najgorszych osiągach
Miejskie samochodziki z mocniejszymi silnikami to margines rynku nowych samochodów. Nie dziwi to, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę, że w podobnej cenie można kupić większe nowe auto, np. segmentu C. Jest spora szansa na to, że będzie miało nieco gorsze osiągi, ale można liczyć na podobne wyposażenie. To także m.in. z tego powodu dziś w ofercie miejskich modeli coraz mniej jest pojazdów tego typu. Wśród używanych aut mocniejsze wersje wcale nie są o wiele droższe od swoich zwykłych odpowiedników, a oferują niewielką dawkę szaleństwa. Coś w sam raz na pierwszy samochód do miasta.
Cena, którą trzeba zapłacić za prezentowane modele, oscyluje w granicach 15-20 tys. zł. Najtańsze są Citroeny oraz Fiaty, czyli modele o najlepszych i najgorszych osiągach. Najwięcej przyjdzie wam zaś zapłacić za Toyotę. W tym wypadku opisaliśmy drugą generację Yarisa, wyposażoną w silnik 1.8, jeśli jednak zależy wam na tym modelu, możecie także pokusić się o pierwszą odsłonę T.S., w której stosowano motor 1.5. Jest ona tańsza, ale w jej wypadku większą uwagę trzeba poświęcić sprawdzeniu, czy nie rdzewieje. W środku stawki plasują się Twingo R.S. oraz Swift Sport, ale również tu powinniście się zamknąć w kwocie poniżej 20 tys. zł.