Logo

Rodzinne auto za rozsądne pieniądze - jest z czego wybierać

Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
  • Trwały (czyli prosty) i oszczędny znaczy słaby – czy taki motor w dużym aucie ma sens?
  • Za kilkanaście tys. zł można znaleźć auto z nowoczesnym benzyniakiem (np. 1.4 czy 1.8 TFSI w Passacie B6 lub 1.6 THP w Citroenie C5), ale nie są to bezpieczne rozwiązania
  • W tej klasie trzeba się liczyć ze spalaniem 7-8,5 l/100 km
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Klasa średnia? To musi być z dieslem, najlepiej dwulitrowym – bardzo często można usłyszeć taką opinię. Rzeczywiście, nie jest ona pozbawiona podstaw. Diesel ma wysoki moment obrotowy, przydatny podczas wyprzedzania na trasie czy usprawniający jazdę załadowanym autem. Ale liczenie na taki pojazd w idealnym stanie, z rozsądnym przebiegiem (najlepiej 100-150 tys. km), w cenie kilkunastu tys. zł jest nieco naiwne. Również w tej klasie postanowiliśmy więc sprawdzić podstawowe silniki benzynowe. Wybór jest dość duży, a zużycie benzyny nie szokuje.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu