Peugeot 308 II miał lśnić w klasie kompakt! Czy tak się stało? Technika wygląda ciekawie: lekkie („308-ka” schudła aż o 140 kg!), ale bezpieczne nadwozie korzysta z wysokowytrzymałej stali, aluminium i materiałów kompozytowych.

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Najważniejsze, że w Peugeocie 308 II nie ma kłopotów z rdzą, ale czy to się będzie opłacało naprawiać zgodnie z technologią producenta? To już inna sprawa, jednak dzięki niskiej masie (własna od 1075 kg) nawet bazowe silniki Peugeota 308 radzą sobie, choć 82-konny benzyniak praktycznie nie występuje na rynku – i nie ma czego żałować, bo mocniejsze nie palą więcej, a są znacznie bardziej dynamiczne. Kultura pracy zdradza, że to tylko 3 cylindry, ale naprawdę dobra dynamika wersji 130 KM (przy rozsądnym spalaniu 5-8 l/100 km) może to wynagrodzić.