Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Używana Toyota RAV4 trzyma cenę jak mało które auto. Może lepiej kupić VW Tiguana?

Używana Toyota RAV4 trzyma cenę jak mało które auto. Może lepiej kupić VW Tiguana?

Toyota RAV4 ma wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Toyota RAV4 IV
Toyota RAV4 IVŹródło: Auto Świat / Archiwum
  • Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I pod względem trwałości i praktyczności. Na podstawie rozmów z mechanikami i własnych opinii, które wyraziliśmy w archiwalnych testach obu aut, wystawiliśmy im oceny
  • Volkswagen Tiguany z podobnych roczników są znacznie tańsze od RAV4. Czy słusznie?
  • Tiguany miewają problemy z elektroniką, korozją, kosztownymi naprawami silników oraz awaryjnymi skrzyniami DSG. Lista usterek w RAV4 wbrew pozorom też nie jest pusta

Czy Toyota RAV4 czwartej generacji faktycznie jest autem tak trwałym, jak się powszechnie uważa? Jak wypada na tle produkowanego aż przez dziesięć lat Volkswagena Tiguana pierwszej generacji? O obu autach porozmawialiśmy z mechanikami. Sięgnęliśmy też pamięcią do naszych redakcyjnych testów, by ocenić oba auta pod względem praktyczności. Oceny końcowe wyłoniły zdecydowanego zwycięzcę tego pojedynku.

Przeczytaj także: Testowaliśmy Mazdę CX-5 przez 100 tys. km. Potem rozebraliśmy ją na części

Volkswagen Tiguan I to wielki sukces marki. Jak wypada po latach?

Volkswagen Tiguan (I)
Volkswagen Tiguan (I)Źródło: Auto Świat
  • NA RYNKU: 2007-17
  • SILNIKI: 1.4-2.0 110-211 KM
  • CENY: OD 26 500 zł

Rozpiętość cen pierwszego Tiguana waha się od 26-27 tys. do ok. 70 tys. zł. Wyższa cena wyraźnie zwiększa prawdopodobieństwo dobrego zakupu i daje szansę na auto z lepszym silnikiem (np. od 2015 r. mniej kłopotliwa seria 1.4 TSI z paskiem rozrządu, a nie łańcuchem). W egzemplarzach z początków produkcji występowało sporo problemów z elektroniką i coraz częściej dotyka te auta korozja. O wiele lepsze i bardziej dopracowane są wersje po liftingu w 2011 r. (zadbane egzemplarze warto kupić).