Auto Świat Używane Co warto kupić Wielki przegląd używanych Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"

Wielki przegląd używanych Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"

Polacy kochają Audi A4 i każdego roku to jeden z najczęściej sprowadzanych samochodów używanych do Polski. Notorycznie melduje się w czołowej trójce. W samym styczniu 2025 r. ściągnęliśmy aż 1504 używane Audi A4. Większą liczbą mogą się pochwalić tylko Golf i Astra. Do tego mamy przecież pokaźną liczbę aut z polskiej dystrybucji. Postanowiliśmy wziąć A4 pod lupę. I to nie w jednej generacji, a sprawdzamy Audi A4 B6, B7, B8 oraz B9. To kompletny przewodnik.

Audi RS 4 Avant (generacja B9; od 2017 r.)
Audi RS 4 Avant (generacja B9; od 2017 r.)Audi

Poprosiliśmy zaprzyjaźnionego mechanika o szczerą opinię na temat kilku generacji Audi A4. Niemiecka marka ma w niektórych kręgach status kultowej. Czy są ku temu przesłanki mechaniczne? Jak z awaryjnością "a-czwórki"? Sprawdźmy, czy warto interesować się najmniejszą limuzyną Audi.

Przeczytaj także: Zabraliśmy do mechanika cztery SUV-y za ok. 50 tys. zł. Tylko jeden dostał piątkę

Audi A4 B6/B7 - opinie, najważniejsze informacje

Audi A4 II (B6/b7)
Audi A4 II (B6/b7)Auto Świat
  • NA RYNKU: 2000-09
  • SILNIKI: 1.6-4.2 100-400 KM
  • CENY: OD 6000 zł

W przypadku tej generacji Audi A4 należałoby poczynić rozgraniczenie między wersjami B6 (do 2004 r.) i B7. No bo w teorii mniej zmęczone powinny być właśnie egzemplarze typoszeregu B7, jednak fakty są takie, że tak naprawdę A4 II to już tak stary samochód, że stan danego auta będzie zazwyczaj zależał nie od rocznika, tylko od tego, jak dbał o nie poprzedni właściciel. I jak mocno ktoś... cofnął licznik.

Co gorsza, mamy do czynienia z na tyle solidnym autem, że wysokich (realnych) przebiegów może nie być widać na pierwszy rzut oka. Polecamy wciąż cieszące się wzięciem benzynowe odmiany 1.6 i 1.8T 20V. 1.9 TDI – tak, ale tylko z bardzo pewnego źródła i z udokumentowaną historią. Typowe usterki A4 B6 i B7 obejmują m.in. wycieranie się wałków we wczesnych 2.5 TDI, usterki elektroniki, zużycie przedniego zawieszenia i skrzyń Multitronic. W 2.7/3.0 TDI droga wymiana rozrządu – umieszczony od strony skrzyni.