Nadal jednak chętnie kupowanym autem jest jej poprzednik z lat 92-98. Do wyboru jest kilka wersji silnikowych i nadwoziowych: coupé produkowane w USA, pojemne kombi o nazwie Aerodeck i sedan. Wszystkie silniki montowane w Accordzie są dynamiczne. W Polsce Honda najczęściej występuje jako sedan z dwulitrową jednostką o mocy 131 KM. Czyni ona z Accorda limuzynę o sportowym charakterze. Pozwala na sprawną jazdę w mieście i szybką podróż autostradą. Przy tym zużycie paliwa jest na akceptowalnym poziomie. Średnio wystarcza 8,5 litra benzyny na 100 km.
Wadą silnika jest dość głośna praca na wysokich obrotach. Sportowe aspiracje Hondy Accord 2.0i LS poparte są także dynamiczną linią sylwetki. Niezależnie od jednostki napędowej i nadwozia Accord może być samochodem dobrze wyposażonym. Jeżeli jednak kupujący przykłada to tego wagę, powinien zrezygnować z modelu podstawowego. Dodatki są dostępne dopiero w bogatej wersji LS. Tej brakuje jedynie skórzanej tapicerki, automatycznej skrzyni biegów i klimatyzacji. Komfort podróżowania i obsługi podnosi elektryczne sterowanie szyb we wszystkich drzwiach, lusterek i fotela kierowcy. Bogate może być również wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa. Dwa airbagi zmniejszają ryzyko odniesienia obrażeń, a ABS pomaga uniknąć zderzenia. Do całości nie przystają niestety hamulce, które są zbyt słabe do tej klasy auta.
Honda Accord 2.0i LS - zawieszenie oraz wnętrze
Nieco ograniczona jest też widoczność do tyłu, ponieważ lusterka są zbyt małe, a tył auta wysoki. Przyjemność prowadzenia podnosi precyzyjny układ kierowniczy. Wspomaganie działa lekko w trakcie manewrowania, a podczas szybkiej jazdy auto pozostaje nadal dobrze wyczuwalne. Jak przystało na samochód ze sportowymi aspiracjami, zawieszenie zostało zestrojone dość sprężyście. Honda Accord 2.0i LS pewnie trzyma się drogi przy jeździe na wprost, a pokonywanie zakrętów nawet z większymi szybkościami jest bezpieczne.
Cierpi na tym nieco komfort podróżowania. Pasażerowie odczują to najbardziej podczas przejeżdżania przez poprzeczne nierówności. Wnętrze Hondy Accord 2.0i LS jest wykonane solidnie i ma należycie spasowane wszystkie elementy. Do uszu jadących nie dochodzą żadne skrzypienia. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, a deska rozdzielcza przejrzysta choć - po japońsku - mało oryginalna. Wnętrze obszerne jest tylko z przodu.
Na tylnym siedzeniu szczególnie wyższe osoby mogą mieć trochą za mało miejsca na nogi i głowę. Kolejny mankament to brak schowków na drobne przedmioty oraz umieszczenie radia głęboko na konsoli środkowej. Korzystanie z odtwarzacza przez kierującego jest niewygodne, a momentami może być niebezpieczne, bo trzeba oderwać wzrok od drogi. Wielu producentów projektuje wielkie wnętrze kosztem bagażnika lub odwrotnie.
Niestety, w Accordzie także bagażnik jest mały jak na tę klasę auta, a w dodatku jego funkcjonalność ograniczają wnikające do wnętrza zawiasy i nieregularne kształty. Sytuację ratuje trochę asymetrycznie składane oparcie tylnej kanapy. Niestety, siedzisko składa się tylko w całości, ale i tak przestrzeń ładunkową powiększyć można do 710 litrów. Japończycy przyzwyczaili nas do niezawodności swoich produktów. Tak samo jest z Hondą Accord 2.0i LS.
Honda Accord 2.0i LS - podsumowanie
Jest to pewny, bezawaryjny samochód. Jeżeli zdarzą się usterki, to są one niegroźne i nie spowodują nieprzewidzianych przerw w podróży. Taki efekt producent osiągnął wykorzystując nowoczesne i zaawansowane technicznie, a jednocześnie sprawdzone elementy. Ale za wysoką jakość trzeba zapłacić. Honda Accord 2.0i LS jest samochodem drogim w zakupie. Jeżeli właściciel będzie korzystał z usług autoryzowanych serwisów i z oryginalnych części zamiennych, to również eksploatacja będzie dużo kosztować.
Wymiana paska rozrządu w ASO to koszt (z materiałami) około 840 zł. Z wysokimi cenami można sobie poradzić korzystając ze sprawdzonych zamienników lub naprawiając elementy. Przykładem niech będzie podatny na pękanie kolektor wydechowy. Nowy kosztuje około 1500 złotych, a zespawanie uszkodzonego z montażem jedynie 250 złotych. W serwisie na niektóre części trzeba czekać około tygodnia.