BMW serii 1 to idealny samochód dla singli lub par! Owszem, nie jest funkcjonalny i przesadnie ekonomiczny, ale kapitalnie odgrywa rolę dyskretnego wyznacznika statusu społecznego. Do tego można liczyć na: szeroką gamę silnikową, dynamicznie zestrojone podwozie, tylny napęd (dziś to ewenement w klasie kompakt) i często bogate wyposażenie. Czego chcieć więcej? Atrakcyjniejszej ceny zakupu BMW serii 1 (nawet na rynku używanych „jedynka” jest droga), niższych kosztów eksploatacji (megadrogie ASO) i lepszej trwałości, szczególnie w przypadku kilku wersji, bo są silniki w BMW serii 1, które często się psują i wymagają kosztownych napraw!
POLECAMY
- Silnik 2.0/150 KM. Dwulitrowy benzyniak (montowany w latach 2004-07) montowany w serii 1 ma klasyczną konstrukcję (np. brak wtrysku bezpośredniego), jest dynamiczny i trwały (nawet po większych przebiegach).„Jedynkę” z motorem 2.0/170 KM. Polecamy osobom szukającym BMW serii 1 po liftingu (2007 r.). Owszem, silnik ten miewa problemy z cewkami i nagarem odkładającym się na zaworach, ale to efektywny napęd („setka” w mniej niż 8 s), który do tego nie pali przesadnie dużo.Motor 3.0 R6/265 KM – mocny oraz trwały. Zastrzeżenia mamy tylko do wysokiego zużycia paliwa. BMW 130i testowaliśmy na dystansie 100 tys. km i wypadła celująco!
ODRADZAMY
- BMW serii 1 z silnikiem 1.6/116 KM. Podstawowy motor benzynowy, montowany w latach 2004-07, który okazał się niewypałem – poważne problemy z trwałością napędu rozrządu, przepustnicą i elektroniką sterującą. Do tego kiepska dynamika.Silnik 2.0d. Dwulitrowe diesle montowane w BMW serii 1 są motorami podwyższonego ryzyka. Dotyczy to zarówno wersji z początku (M47), jak i szczególnie– zmodyfikowanej – z końca produkcji (N47). Te pierwsze początkowo miały m.in. kłopoty z pękającymi korbowodami, natomiast drugie do dziś borykają się z poważną wadą jakościową napędu rozrządu (droga naprawa!). Jeśli jednak upieracie się przy zakupie „jedynki” z turbodieslem, to polecamy 122-konną odmianę z lat 2006-07.
BMW serii 1 – DANE TECHNICZNE