Auto Świat Używane Prześwietlamy Mazdę MX-5 NA – przyjemność z jazdy za jeszcze rozsądne pieniądze

Prześwietlamy Mazdę MX-5 NA – przyjemność z jazdy za jeszcze rozsądne pieniądze

Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz

Dzisiaj pierwsza generacja Mazdy MX-5 to już youngtimer pełną gębą, ale nie tylko – bo ten model daje wiele frajdy z jazdy lekkim tylnonapędowym autem bez dachu. Na rynku MX-5 NA właściwie nie ma konkurencji (no może poza pierwszym BMW Z3, ale to mimo wszystko nieco inne auto). Postanowiliśmy sprawdzić, na co zwrócić uwagę i co może być kosztowne w naprawach w przypadku tego modelu.

Mazda Mx-5 NA
Zobacz galerię (13)
Mazda / Auto Świat
Mazda Mx-5 NA
  • Mazda MX-5 NA stała się już klasykiem, ale wciąż ma akceptowalne ceny zakupu
  • Głównym problemem modelu jest oczywiście korozja oraz fakt, że ktoś nieumiejętnie ją już usuwał w przeszłości
  • Mechanicznie to typowy "japończyk" w starym, bezawaryjnym stylu

Pierwszą generację Mazdy MX-5 (NA) produkowano od 1989 do 1998 roku. Model był japońską interpretacją brytyjskich roadsterów z lat 50., 60. i 70. ubiegłego wieku. Niską masę połączono tu z ciasnym w środku nadwoziem z napędem na tył i oczywiście brakiem stałego dachu. Mazda MX-5 nazywana na innych rynkach Miata okazała się mega sukcesem i sprzedała w rekordowej liczbie egzemplarzy. Piszemy o tym dlatego, że ma to dwie kolosalne zalety – przede wszystkim samochód jest dość łatwo dostępny, poza tym wciąż nie jest drogi – ceny interesujących aut w Polsce zaczynają się od około 20 tys. zł, ale to nie oznacza, że nie da się taniej. Niemal niezależnie od tego, ile na MX-5 NA wydacie, warto sprawdzić w niej kluczowe elementy przed zakupem, bo auto może wymagać już doinwestowania. Na co zwrócić uwagę zapytaliśmy Dawida Zaborowskiego z warsztatu Fancymotorsport z Michałowic pod Warszawą, który specjalizuje się w m.in. Miatach.

Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz