W trakcie realizacji jest w sumie siedem odcinków autostrady A2 od Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej. Dwa z nich zostały już oddane w ręce robotników i rozpoczęły się tam prace budowlane. Z kolei na reszcie z nich oczekuje się decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Autostrada A2: do końca 2024 r. dojedziemy do Białej Podlaskiej

Odcinek Mińsk Mazowiecki-Siedlce ma ok. 37,5 km i składa się z trzech fragmentów. Na odcinkach Kałuszyn-Groszki i Gręzów-Siedlce Zachód prace już trwają, budowane są drogi serwisowe, trwa odhumusowanie trasy głównej oraz rozpoczęto budowę obiektów mostowych. Te dwa odcinki mają być gotowe już jesienią 2023 r. Z kolei odcinek Groszki-Gręzów oczekuje na decyzję ZRID, a termin zakończenia prac przewidziany jest na lato 2024 r.

Cztery kolejne odcinki mają długość ok. 63,5 km i łączą ze sobą Siedlce z Białą Podlaską. W kwietniu 2021 r. podpisane zostały umowy na ich budowę, a teraz trwa oczekiwanie na wydanie decyzji. Tutaj zakończenie robót planowane jest do końca 2024 r.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Autostrada A2: na trasę do granicy państwa poczekamy

Od węzła Biała Podlaska w przyszłości będzie się ciągnąć trasa do granicy państwa z Białorusią (Kukuryki). Ten fragment nie ma jednak jeszcze finansowania i decyzji ZRID. Ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji nastąpi dopiero po uzyskaniu funduszy i otrzymaniu decyzji. Odcinek ma mieć 32 km.

A2 Kałuszyn-Biała Podlaska Foto: GDDKiA
A2 Kałuszyn-Biała Podlaska

Autostrada A2: prace nad poszerzeniem odcinka Warszawa-Łódź

GDDKiA przygotowuje się również na poszerzenie autostrady A2 na odcinku Warszawa-Łódź. To połączenie oddane w 2012 r. potrzebuje zwiększenia przepustowości, a jednocześnie nie może zostać zamknięte na czas rozbudowy, dlatego drogowcy musieli przeprowadzić konsultacje, by jak najmniej utrudnić ruch w czasie robót i jak najszybciej zakończyć rozbudowę.

Przetarg na dodanie jednego pasa na tym 89-kilometrowym odcinku powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.