Warunki geopolityczne są w 2022 r. stosunkowo niestabilne i dlatego GDDKiA komunikuje, że głównym celem całej, szeroko rozumianej branży infrastrukturalnej jest utrzymanie płynności i stabilności rynku poprzez kontynuację planów inwestycyjnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że podtrzyma założenia przetargowe, pomimo trwającej wojny w Ukrainie. Terminy składania ofert są ostateczne i nie będą dalej przesuwane.
Początek roku w wykonaniu GDDKiA
Na początku 2022 r. GDDKiA ogłosiła cztery przetargi na realizację dróg o długości niemal 25,5 km. Chodzi o dwa odcinki drogi ekspresowej S19 od węzła Lutcza do węzła Iskrzynia (woj. podkarpackie), realizację przejścia przez Kielce w ciągu drogi ekspresowej S74 (woj. świętokrzyskie) oraz o budowę drogi krajowej nr 11 na odcinku od ronda Janiska do węzła Kołobrzeg Wschód (woj. zachodniopomorskie). W kwietniu 2022 r. GDDKiA otworzy oferty w sześciu trwających przetargach. Są to postępowania na trzy odcinki drogi ekspresowej S17 w woj. lubelskim od Zamościa do Hrebennego oraz na rozbudowę dwóch odcinków drogi krajowej nr 22 w woj. pomorskim: Knybawa - Gnojewo oraz Królewo - granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Szósty przetarg dotyczy odcinka S19 Lutcza - Domaradz (woj. podkarpackie).
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGDDKiA apeluje do wykonawców
Zdaniem dyrekcji najważniejsze teraz jest zachowanie spokoju, bieżące monitorowanie sytuacji oraz współpraca. Dlatego urząd apeluje do wykonawców o przemyślane składanie ofert. Chodzi o uwzględnienie ryzyk i waloryzacji. Co to znaczy? Chodzi o to, żeby wykonawcy dokonali odpowiedniej analizy i podejmowali przemyślane decyzje, mając na uwadze, że faza realizacji projektów i rzeczywistych kosztów przyjdzie faktycznie najwcześniej w 2024 r.
GDDKiA informuje, że kolejne postępowania będą ogłaszane zgodnie z planem, w ramach przyjętych dotychczas ram czasowych.