Chińskie marki powoli zaczynają zmieniać polski rynek nowych samochodów. Do pierwszego symbolicznego wydarzenia doszło w dwóch pierwszych miesiącach 2024 r., kiedy zarejestrowano u nas więcej nowych MG (brytyjsko-chińska marka) niż osobowych Fiatów (dane: IBRM Samar). Tymczasem za rogiem czeka już kolejny gracz z Państwa Środka.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

To Forthing. Powołana w 2001 r. marka należy do chińskiego giganta, czyli Dongfeng Liuzhou Automobile, założonego jeszcze w 1954 r., który rozpoczął produkcję samochodów w 1969 r. Sam Forthing debiutował minivanem. A od jakich modeli zacznie przygodę w Polsce? I tu się robi ciekawie.

Przeczytaj także: Te samochody niedługo mogą podbić Europę. Wielki przewodnik po chińskich markach

Nowa chińska marka aut w Polsce: Forthing

Sprzedaż Forthinga ruszy w Polsce w 2024 r. Na początek firma zaoferuje dwa modele, oba w spalinowych wersjach. To kompaktowy SUV Forthing T5 Evo i Forthing U-Tour, czyli... minivan klasy średniej.

Przeczytaj także: Iwona Blecharczyk to najsłynniejsza polska kierowczyni tirów. Zdarzały się jej sceny jak z "Szybkich i Wściekłych"

Dokładnie tak: Forthing atakuje segment, który większość firm odpuściła. W Polsce nadal jest jednak popyt na duże rodzinne minivany, co pokazuje relatywnie spora skala prywatnego importu oferowanych np. w Stanach Zjednoczonych Chryslera Pacifiki, Hondy Odyssey i Toyoty Sienny. Forthing U-Tour może więc zostać wielkim hitem polskiego rynku. Co oferuje?

Forthing U-Tour Foto: Forthing
Forthing U-Tour

Forthing U-Tour mierzy 485 cm długości, aż 190 cm szerokości, 171,5 cm wysokości i ma 290-centymetrowy rozstaw osi. Wewnątrz znajduje się siedem miejsc w trzech rzędach, ustawionych w konfiguracji 2+2+3. W kabinie rozmieszczono aż 40 schowków, a w desce rozdzielczej mamy 10,25-calowy ekran zestawu wskaźników i centralny wyświetlacz o takiej samej przekątnej. Jak na minivana Forthing U-Tour jest bardzo aerodynamiczny: współczynnik oporu powietrza Cx wynosi jedynie 0,30.

Forthing U-Tour Foto: Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Forthing U-Tour

Minivan Forthing U-Tour ma być w Polsce dostępny z 1,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 197 KM, który już przy 1500 obr./min uzyskuje maksimum momentu obrotowego wynoszące 285 Nm.

Nowy chiński spalinowy SUV: Forthing T5 Evo

Drugim modelem, którym nowa chińska marka zadebiutuje w Polsce będzie Forthing T5 Evo. Ten kompaktowy SUV ma 456,5 cm długości, 186 cm szerokości i 169 cm wysokości. Rozstaw osi mierzy 271,5 cm. Podobnie jak minivan, SUV T5 Evo ma w desce rozdzielczej dwa ekrany, po 10,25 cala przekątnej każdy.

Forthing T5 Evo Foto: Forthing
Forthing T5 Evo

Na naszym rynku Forthing T5 Evo będzie prawdopodobnie oferowany z silnikiem 1.5 turbo o mocy 197 KM. Maksymalny moment obrotowy: 285 Nm przy 1500 obr./min.

Wśród rywali Forthinga T5 Evo znajdą się m.in. Hyundai Tucson, MG HS, Toyota RAV4 i VW Tiguan.

Ceny i wyposażenie obu modeli na polskim rynku są jeszcze nieznane, ale więcej szczegółów mamy poznać już wkrótce.