Logo

Chińskie auta rozbite przez Euro NCAP. Znowu pokazały, jakie są bezpieczne

Testy zderzeniowe Euro NCAP 2025 - jak wypadły chińskie auta?

Poniżej tabela z wynikami wszystkich samochodów przetestowanych w najnowszej serii prób Euro NCAP:

Poznaj kontekst z AI

Jakie chińskie samochody otrzymały pięć gwiazdek?
Jakie inne modele samochodów zyskały wysoką ocenę bezpieczeństwa?
Dlaczego niektóre samochody otrzymały tylko cztery gwiazdki?
Jak wypadły chińskie samochody w poprzednich testach zderzeniowych?

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Marka i modelWyposażenie z zakresu bezpieczeństwaOcena ogólna (liczba gwiazdek)Ochrona dorosłychOchrona dzieciOchrona pieszychSystemy bezpieczeństwa
Audi Q5Standard585%86%79%77%
Ford Tourneo CustomStandard486%86%79%66%
Kia EV3Standard483%84%77%67%
Kia EV3Pakiet dodatkowy583%84%78%78%
MG MG55 EVStandard590%82%82%78%
Opel/Vauxhall GrandlandStandard482%85%79%62%
Peugeot 3008Standard482%85%79%62%
Peugeot 5008Standard482%85%79%62%
Tesla Model 3Standard590%93%89%87%
Voyah COURAGEStandard590%88%76%87%
VW TayronStandard587%85%83%80%
VW TransporterStandard486%86%79%66%

Czasy, kiedy Chińczycy produkowali jedynie nieudane podróbki europejskich samochodów, bezpowrotnie minęły. Dowodzą temu nie tylko wyniki sprzedaży chińskich samochodów w Europie (i w Polsce), ale też kolejne tury testów zderzeniowych.

W tej najnowszej oba sprawdzone chińskie samochody MG MGS5 EV oraz Voyah Courage znalazły się w gronie pojazdów nagrodzonych pięcioma gwiazdkami.

Które samochody dostały najwyższą notę bezpieczeństwa?

Poza wspomnianymi MG i Voyahem na pięć gwiazdek oceniono jeszcze:

  • Audi Q5,
  • Volkswagen Tayron,
  • Tesla Model 3,
  • Kia EV3 w bogatszym pakiecie wyposażenia bezpieczeństwa.

Niższe, bo czterogwiazdkowe oceny, przyznano sześciu innym samochodom:

  • Fordowi Tourneo Custom,
  • bazowej odmianie Kii EV3,
  • Oplowi Grandlandowi,
  • Peugeotowi 3008,
  • Peugeotowi 5008,
  • Volkswagenowi Transporterowi.

Skąd te cztery gwiazdki?

Słabsza, 4-gwiazdkowa nota nikogo nie zaskakuje w przypadku osobowych wersji dostawczaków takich jak Ford Tourneo Custom czy Volkswagen Transporter. Jednak fakt, że auta grupy Stellantis wypadają słabiej niż przedstawiciele chińskich marek, pokazuje skalę wyzwania, z jakim mierzą się europejscy producenci.

Kluczowym problemem Opla Grandlanda i obu Peugeotów okazały się zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Każdy z tych samochodów otrzymał zbliżone wartości punktowe za ochronę dorosłych podróżnych (82 proc.), dzieci (85 proc.) i pieszych (79 proc.). Niższą, bo wynoszącą 62 proc., notę przyznano im natomiast za dostępność i skuteczność elektronicznych asystentów. I to właśnie ta ostatnia składowa spowodowała obniżenie oceny o jedną gwiazdkę.

Co pokazały poprzednie testy zderzeniowe?

W poprzednich testach z połowy kwietnia EuroNCAP również przetestowało osiem pojazdów, z czego cztery wyprodukowano w Chinach. Wszystkie finalnie otrzymały wówczas maksymalną liczbę pięciu gwiazdek, co ugruntowało opinię, że konstrukcje z Państwa Środka nie odbiegają dziś od reszty światowych producentów pod względem bezpieczeństwa. Szczegółowe wyniki znajdziecie tu: Euro NCAP rozbiło cztery chińskie auta. Jakie wyniki osiągnęły?

Udostępnij:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium