Auto Świat Wiadomości Aktualności Takie kamery będą kontrolować opłaty za przejazd. Radiowozy to nie wszystko

Takie kamery będą kontrolować opłaty za przejazd. Radiowozy to nie wszystko

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Krajowa Izba Skarbowa inwestuje w kolejny sprzęt do kontroli prawidłowości opłat za przejazd autostradami zarządzanymi przez państwo. Prócz floty nowoczesnych radiowozów funkcjonariusze zyskają specjalne kamery do rozpoznawania i identyfikacji tablic rejestracyjnych.

Kamery do kontroli opłat systemu e-TOLLVitronic / Vitronic
  • System Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej wzbogacono o nowe zestawy kamer i sensorów do automatycznej kontroli prawidłowości opłat za drogi
  • Nowe urządzenia dostosowano do pracy w różnych warunkach pogodowych, rozpoznają tablice rejestracyjne i ADR oraz automatycznie klasyfikują pojazdy
  • Od 1 grudnia br. nie będzie już można opłacać przejazdu na autostradach A2 Konin – Stryków oraz A4 Wrocław – Sośnica w tradycyjnych bramkach ze szlabanami, zastąpi je system e-TOLL
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Z państwowych autostrad znikają tradycyjne bramki i szlabany. Pozostaną zaś tradycyjne bramownice, na których jeszcze do niedawna znajdowały się urządzenia systemu kontroli opłat drogowych viaTOLL. Co więcej, pojawią się kolejne bramownice (aż 19) w ramach planu rozbudowy infrastruktury do kontroli opłat e-TOLL. Wszystko po to, by uszczelnić system i łatwiej identyfikować kierowców, którzy uchylają się od opłat za przejazd państwowymi odcinkami autostrad A2 i A4.

Automatyczna kontrola opłat za drogi będzie prowadzona dzięki zestawom kamer i sensorów Vitronic. Zadaniem urządzeń jest odczyt numerów rejestracyjnych oraz tablic ADR. Na tym nie koniec. Sprzęt przygotowano także do automatycznego rozpoznawania i klasyfikacji pojazdów w każdych warunkach drogowych.

Michał Żuchora z Vitronic Machine Vision Polska wyjaśnia: "Jeden punkt kontrolny może obsługiwać wiele pasów ruchu w obu kierunkach jednocześnie. Bardzo skuteczna technologia wykrywania i identyfikacji pozwala na kontrolowanie nawet przy dużych prędkościach i natężeniu pojazdów, a także podczas zmiany pasów ruchu, w nocy czy we mgle. Nasze rozwiązanie umożliwia płynny ruch, bez konieczności czasochłonnego zatrzymywania się na dotychczasowych bramkach, a więc znacznie ułatwi i usprawni podróżowanie po Polsce, skracając czas podróży, a co za tym idzie – jej koszty".

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tradycyjne bramki na odcinkach autostrad autostradach A2 Konin – Stryków oraz A4 Wrocław – Sośnica przestaną funkcjonować 1 grudnia 2021 r. Od tej pory wszelkie płatności należy realizować poprzez urządzenia e-TOLL. W przypadku aut osobowych można skorzystać z bezpłatnych aplikacji lub wykupić e-bilet autostradowy (najprawdopodobniej na wybranych stacjach paliw).

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków