- Tytułem Best in Class wyróżniono Mercedesa klasy A, Hyundaia Nexo i Lexusa ES
- Mercedes i Lexus otrzymały jeszcze nagrody w innych kategoriach
- Każdy z wyróżnionych modeli zasłużył na maksymalną notę pięciu gwiazdek
W przypadku dwóch modeli – Mercedesa klasy A oraz Lexusa ES to jeszcze nie koniec wyróżnień. Okazało się bowiem, że pierwszy z tych samochodów w 2018 roku uzyskał najlepszy ogólny wynik testu zderzeniowego, a Lexus ES wygrał dodatkowo w kategorii samochodów hybrydowych oraz elektrycznych.
Wyniki Best in Class podsumował sekretarz generalny stowarzyszenia Euro NCAP Michiel van Ratingen:
- W 2018 roku wprowadziliśmy nowe, trudne testy, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony użytkowników dróg narażonych na zagrożenia (red. piesi, rowerzyści). Trzej zwycięzcy wyraźnie pokazują, że producenci samochodów dążą do uzyskania najwyższego poziomu ochrony.
Oprócz testów zderzeniowych Euro NCAP wziął pod lupę również zdolność do autonomicznej jazdy. Testy pokazały, że jest to wprawdzie przyszłość motoryzacji, bo dzięki takiemu wspomaganiu bezpieczeństwo jazdy wzrasta, ale jednocześnie Michiel van Ratingen podkreśla, że pełna automatyzacja jest jeszcze bardzo odległa.
Foteliki samochodowe największy wybór w najniższych cenach - sprawdź teraz!
Galeria zdjęć
Za najbezpieczniejszego SUV-a 2018 roku Euro NCAP uznało Hyundaia Nexo
Hyundai NEXO to pierwszy pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi, testowany przez Euro NCAP
Pod względem ochrony dorosłych pasażerów ochronę w Nexo oceniono na 94 proc.
W Nexo ochronę dzieci oceniono na 87 proc.
Zastosowanie asystentów jazdy Euro NCAP ocenił na 80 proc.
Lexus ES wygrał wśród dużych aut osobowych oraz w kategorii samochodów elektrycznych i hybrydowych
Lexus ES aż w 90 proc. zapewnia ochronę pieszym
W teście zderzeniowym brał udział Lexus ES w hybrydowej wersji 300h
Ochrona dorosłych pasażerów wynosi 91 proc.
Mercedes klasy A okazał się najlepszy wśród małych aut osobowych, a poza tym w 2018 roku uzyskał najlepszy ogólny wynik
Ochrona dorosłych pasażerów wyniosła aż 96 proc.!
W teście brał udział Mercedes klasy A w wersji 180d