Logo

Hyundai anuluje zamówienia na model Ioniq 5. To kolejny cios dla polskich klientów

To już plaga anulowanych zamówień na samochody zamówione jeszcze w ubiegłym roku przez polskich klientów. Do grona firm, które nie są w stanie zrealizować większej liczby zamówień, dołączył właśnie Hyundai. Problem dotyczy modelu elektrycznego Ioniq 5. W większości chodzi o zamówienia aut wyposażonych w baterie o pojemności 72 kWh.

Hyundai: nie mamy z czego robić aut

"Wskutek wciąż odczuwalnych konsekwencji pandemii COVID-19, przerwanych łańcuchów dostaw, których doświadczamy nadal, a także wobec najświeższych wydarzeń dotyczących wojny w Ukrainie, sytuacja na rynku motoryzacyjnym niestety nie ulega poprawie. Nie otrzymaliśmy odpowiedniej liczby półprzewodników i innych komponentów koniecznych do wyprodukowania samochodów zamówionych z rokiem modelowym 2022".

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

O decyzji o anulowaniu zamówień przesądziły zmiany, jakie zachodzą w samochodach z roku modelowego 2023. To m.in. pojemność baterii, która w "większej" wersji urosła z 72 do 77 kWh. Oczywiście klienci, którzy zamówili wersje Ioniqa 5 z baterią 72 kWh, chętnie przyjęliby samochody z powiększonym pakietem akumulatorów, jednak te samochody są droższe, a ani producent, ani importer nie są gotowi tych kosztów wziąć na siebie.

Hyundai: zamów raz jeszcze, będziesz potraktowany priorytetowo

Klienci, którzy zdecydują się zamówić samochód ponownie, nie mogą wprawdzie liczyć na specjalny rabat, muszą też pogodzić się z większym wydatkiem (o ok. 10 proc., ceny rosną o 16-28 tys. zł w zależności od wersji), ale dostają obietnicę, że ich zamówienia zostaną zrealizowane priorytetowo. Dobrej wiadomości (że będzie priorytet) towarzyszy jednak zła wiadomość: "W tej chwili nie jesteśmy w stanie podać wiążących terminów dostaw zamówionych teraz samochodów. Dotyczy to zarówno modelu IONIQ 5 rok modelowy 2023 jak również pozostałych modeli z naszej gamy".

Liczba anulowanych przez Hyundaia polskich zamówień na model Ioniq 5 to ok. 200 egzemplarzy. Obecnie najtańszy Ioniq 5 kosztuje 203 tys. 900 zł, a za najdroższą wersję z napędem 4WD trzeba zapłacić 286 tys. 900 zł.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu