Wiadomości Aktualności Jak jest z dostępnością części do chińskich samochodów? Tak działa serwis Omody i Jaecoo

Jak jest z dostępnością części do chińskich samochodów? Tak działa serwis Omody i Jaecoo

Opracowanie: 
  • Krzysztof Słomski

Producenci z Chin coraz mocniej rozpychają się na polskim rynku motoryzacyjnym, chociaż wielu klientów nadal obawia się ograniczonej dostępności części zamiennych do tych samochodów i nierozwiniętej sieci serwisów. O szczegółach funkcjonowania zaplecza posprzedażowego u jednych z najpopularniejszych obecnie chińskich marek opowiada Łukasz Kozłowski, Dyrektor Działu Aftersales w Omoda & Jaecoo Polska.

Omoda 9 Super Hybrid
Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
Omoda 9 Super Hybrid
  • Omoda & Jaecoo posiada prawie 50 autoryzowanych punktów sprzedaży i serwisów w Polsce i planuje dalszy rozwój sieci
  • Serwisy są zaopatrywane z centralnego magazynu części zamiennych zlokalizowanego pod Warszawą
  • Obie chińskie marki oferują 7-letnią gwarancję na samochody oraz 8-letnią na główne elementy układu elektrycznego w hybrydach

Firma należąca do Grupy Chery to jeden z liderów w rankingu chińskich marek samochodowych w Polsce. Jak wynika z raportu instytutu Samar, od stycznia do lipca br. odnotowano w sumie 6940 rejestracji aut marek Omoda i Jaecoo. Przedstawiciele polskiego importera poinformowali, że sprzedaż osiągnęła już poziom ponad 1000 pojazdów miesięcznie. Do tej pory jedynie MG może pochwalić się wyższym wynikiem - 7643 zarejestrowane egzemplarze w tym roku.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jak działa serwis Omody i Jaecoo? Skąd pochodzą części?

W Polsce działa już prawie 50 autoryzowanych wspólnych punktów sprzedaży oraz serwisów Omoda & Jaecoo. Sieć ma być dalej rozwijana, żeby zwiększać sprzedaż i zapewnić serwis coraz większej liczby samochodów.

— Wiemy, że pytania o serwis i części to naturalny element decyzji przy wyborze nowej marki samochodowej. Naszą odpowiedzią jest dostępna infrastruktura, gotowa działać tu i teraz, dla każdego naszego klienta w Polsce — zapewnia Łukasz Kozłowski.

Firma deklaruje długoterminową obecność na polskim rynku i stawia na lokalne zaopatrzenie. Najważniejszy punkt stanowi centralny magazyn części zamiennych zlokalizowany w podwarszawskich Duchnicach. To z tego miejsca wszystkie komponenty trafiają do autoryzowanych serwisów.

Dostępność części do samochodów chińskich marek
Dostępność części do samochodów chińskich marekOMODA & JAECOO Polska

– Zobowiązaliśmy się wobec rynku, że części zamówione przez dealerów dotrą z naszego magazynu do salonu/serwisu w ciągu 24 godzin. Oczywiście sporadycznie zdarzają się opóźnienia, ale stanowią one margines w naszej codziennej pracy. W wyjątkowych sytuacjach, aby przyspieszyć realizację, korzystamy również z zapasów w naszych magazynach w innych krajach – m.in. w Wielkiej Brytanii, Belgii, Włoszech czy Hiszpanii. Wiemy, że sprawna obsługa posprzedażowa i serwis to kluczowy element wizerunku naszej marki – podkreśla Łukasz Kozłowski.

Dowiedz się więcej: Chińskie auta są tańsze w zakupie, a ile kosztuje ich serwis?

Jeśli konkretnej części nie ma na stanie w Polsce, firma sprowadza ją z Chin drogą morską, co trwa maksymalnie trzy miesiące. W pilnych przypadkach transport odbywa się drogą lotniczą, co znacząco skraca czas oczekiwania.

Polski importer deklaruje, że klienci mogą liczyć na 24-godzinną dostępność części z centralnego magazynu, całodobową pomoc drogową oraz samochód zastępczy w razie awarii lub przedłużonej naprawy.

Jeszcze w tym roku ma zacząć obowiązywać zasada udzielania rabatów w przypadku opóźnień w dostawie części. Klient indywidualny będzie mógł liczyć na obniżkę ceny do 30 proc.

Jeden z salonów marek Omoda i Jaecoo
Jeden z salonów marek Omoda i JaecooMariusz Kamiński / Auto Świat

Ile lat gwarancji daje Omoda & Jaecoo?

Chińscy producenci kuszą długimi okresami udzielanej gwarancji. Tak samo zaufanie budowała kiedyś koreańska Kia. Omoda & Jaecoo oferuje następujące warunki:

  • gwarancja na 7 lat bądź 150 tys. km lub 3 lata bez limitu kilometrów;
  • gwarancja mechaniczna – 3 lata;
  • gwarancja na lakier – 3 lata;
  • gwarancja na perforację korozyjną – 12 lat;
  • części zamienne i akcesoria – 2 lata bez limitu kilometrów.

Zobacz też: Sprawdziłem gwarancje na chińskie samochody. Dają dużo lat, ale i haczyków

– Każdy samochód Omoda & Jaecoo objęty jest standardową gwarancją na 7 lat lub 150 000 km, niezależnie od tego, czy to wersja elektryczna, spalinowa, czy hybryda typu plug-in. W przypadku kluczowych elementów układu elektrycznego – takich jak bateria trakcyjna, silnik elektryczny czy moduł sterujący – w modelach hybrydowych, ochrona została wydłużona do 8 lat lub 160 000 km – precyzuje Kozłowski.

Statek pełen części i następny magazyn

W trzecim kwartale do Polski trafi 50 kontenerów z częściami zamiennymi, co ma zabezpieczyć zarówno bieżące naprawy, jak i przyszłe potrzeby serwisowe. W planach jest także budowa następnego magazynu, który obejmie swoim zasięgiem wschodnią część Europy – poza Polską również Litwę, Łotwę, Estonię, Czechy, Słowację, Węgry oraz kraje bałkańskie.

Opracowanie: 
  • Krzysztof Słomski