Mamy dopiero wrzesień, ale Hyundai już zaczął wyprzedaż aut z rocznika 2024. Prześwietliłem cennik jego największego hitu — czyli SUV-a Tucson — który w 2023 r. stanowił prawie 40 proc. pierwszych rejestracji tej marki w Polsce, a w sierpniu 2024 r. był u nas 5. najczęściej rejestrowanym nowym autem. Opusty sięgają 15 tys. zł. Która wersję wybrać?
Hyundai Tucson to jeden z najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce. W sierpniu 2024 r. w rankingu pierwszych rejestracji aut osobowych zajął 5. miejsce, a w okresie styczeń-sierpień 2024 r. uplasował się na 6. pozycji (dane: IBRM Samar). Z kolei w 2023 r. ten kompaktowy SUV stanowił aż 39,7 proc. pierwszych rejestracji Hyundaia w naszym kraju.
Na dodatek w kwietniu 2024 r. poznaliśmy jego zrestylizowaną wersję — czyli model roku 2025 — a już we wrześniu samochód można kupić w ramach wyprzedaży rocznika 2024.
Na jaki opust i inne promocje można liczyć? Co oferują w standardzie kolejne poziomy wyposażenia? Który jest najlepszym wyborem? Oto nasz przewodnik dla kupującego Hyundaia Tucsona.
Hyundai Tucson - wymiary, bagażnik, wersje napędu
Hyundai Tucson (model roku 2025)Źródło: Hyundai
Śmiało stylizowany Hyundai Tucson ma 451 cm długości (lub 452 cm w przypadku wersji N Line), 268 cm rozstawu osi, 186,5 cm szerokości i — w zależności od odmiany — od 165 do 165,3 cm wysokości.
Pojemność bagażnika w wersji spalinowej wynosi 620-1799 l. W 215-konnej odmianie hybrydowej jest on minimalnie mniejszy (616-1795 l) — podobnie jak w hybrydzie 253-konnej (558-1721 l).
A skoro już padł temat napędów, to Hyundai Tucson na rok modelowy 2025 jest dostępny w trzech odmianach:
1.6 T-GDI: silnik benzynowy o pojemności 1598 cm sześc; 160 KM; 264 Nm przy 1500 obr./min; 0-100 km/h w 9,9 s; wersja dostępna także z napędem 4x4;
1.6 T-GDI HEV: napęd hybrydowy (silnik benzynowy o pojemności 1598 cm sześc. i jednostka elektryczna); 215 KM; 367 Nm przy 1000 obr./min; 0-100 km/h w 8,2 s.; wersja dostępna także z napędem 4x4;
1.6 T-GDI PHEV: napęd hybrydowy (silnik benzynowy o pojemności 1598 cm sześc. i jednostka elektryczna); 253 KM; 367 Nm przy 1000 obr./min; 0-100 km/h w 7,9 s.; wersja dostępna także z napędem 4x4;
Jak wygląda standard wyposażenia na poszczególnych poziomach? Jest ich całkiem sporo, bo aż sześć.
Hyundai Tucson - wyposażenie standardowe
Hyundai Tucson (model roku 2025)Źródło: Hyundai
Zmodernizowany Hyundai Tucson (czyli model roku 2025; produkcja z 2024 r.) jest dostępny w wariantach wyposażenia Modern, Smart, Executive, Platinum, N Line i 20th Anniversary.
elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane boczne lusterka;
12,3-calowy ekran dotykowy;
nawigację;
łączność Apple CarPlay i Android Auto;
17-calowe aluminiowe obręcze kół;
Z kolei wersja Smart oferuje w standardzie dodatkowo np.:
2-strefową klimatyzację automatyczną;
asystenta monitorowania martwego pola (BCA);
2-kierunkową regulację podparcia odcinka lędźwiowego w przednich fotelach;
18-calowe aluminiowe obręcze kół;
Hyundai Tucson w wersji Executive jest dodatkowo standardowo wyposażony m.in. w:
12,3-calowy ekran zestawu wskaźników;
panel do obsługi nawiewów klimatyzacji z tyłu;
elektrycznie otwieraną klapę bagażnika (z regulacją prędkości i wysokości otwierania);
elektryczną regulację przednich foteli;
skórzano-materiałową tapicerkę;
Natomiast standard wersji Platinum obejmuje dodatkowo np.:
ekran head-up;
system kamer 360 stopni;
system wyświetlający widok z martwego pola (BVM);
skórzaną tapicerkę;
pamięć ustawienia fotela kierowcy;
wentylację przednich foteli;
podgrzewanie tylnych foteli;
wyższej jakości sprzęt audio (marki Krell);
19-calowe aluminiowe obręcze kół
Wersja N Line skupia się głównie na tuningu optycznym Hyundaia Tucsona, który nadaje mu najbardziej sportowy wygląd w całej gamie tego SUV-a. W skład tych upiększeń standardowo wchodzą m.in.:
skórzano-zamszowa tapicerka;
kierownica N Line obszyta skórą;
19-calowe aluminiowe obręcze kół N Line;
wykończenie grilla w kolorze ciemnego chromu N Line;
tylny spoiler N Line
Z kolei wersja 20th Anniversary również kładzie akcent na design i standardowo oferuje np.:
19-calowe czarne aluminiowe obręcze kół;
skórzano-zamszową tapicerkę 20th Anniversary w kolorze czarnym z zielonymi akcentami
Spójrzmy teraz, jak wyglądają najświeższe ceny koreańskiego SUV-a.
Hyundai Tucson - ceny. Wyprzedaż rocznika 2024
Oto wyprzedażowe ceny wybranych wersji Hyundaia Tucson na rok modelowy 2025 (wyprodukowanych w 2024 r.):
1.6 T-GDI Modern: od 128 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI Smart: od 135 tys. 100 zł;
1.6 T-GDI Executive: od 150 tys. 100 zł;
1.6 T-GDI Platinum: od 166 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI HEV Modern: od 152 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI HEV Smart: od 161 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI HEV Executive: od 178 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI HEV Platinum: od 195 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI PHEV Smart: od 186 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI PHEV Executive: od 217 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI PHEV Platinum: od 237 tys. 900 zł
Korzystający z wyprzedaży dostaje ponadto kontrakt serwisowy (3 lata lub 45 tys. km) albo roczny pakiet ubezpieczenia (PZU, Ergo Hestia, Generali bądź Allianz) w cenie 1000 zł.
Co ciekawe, Hyundai wciąż ma w zapasie przedliftowe tucsony. Wyprzedażowe ceny wybranych wersji modelu roku 2023 wyprodukowanych w 2024 r. wyglądają następująco:
1.6 T-GDI (150 KM) Modern: od 121 tys. 400 zł;
1.6 T-GDI (150 KM) Smart: od 130 tys. 400 zł;
1.6 T-GDI (150 KM) Executive: od 141 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI HEV (230 KM) Modern: od 146 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI HEV (230 KM) Smart: od 156 tys. 900 zł;
1.6 T-GDI HEV (230 KM) Executive: od 175 tys. 900 zł
Jeżeli nabywca każdej z wersji zdecyduje się zostawić w rozliczeniu swój dotychczasowy samochód, to dostaje dodatkową premię w wysokości 2000 zł. W przypadku tych aut także można dostać wspominany wcześniej kontrakt serwisowy lub roczny pakiet ubezpieczenia.
Co zatem wybrać?
Hyundai Tucson - którą wersję wybrać
Hyundai Tucson (model roku 2025)Źródło: Hyundai
To oczywiście kwestia gustu, ale wolałbym zrestylizowaną wersję Hyundai Tucsona, czyli model roku 2025. Z odmian silnikowych wybrałbym 160-konny wariant, jeśli jednak zależy ci na lepszej dynamice, to może warto się skusić na 215-konną hybrydę. Rozwija w końcu aż 367 Nm już przy 1000 obr./min, a od 0 do 100 km/h przyspiesza o 1,7 s krócej.
A wyposażenie? Tutaj wybór jest jeszcze prostszy.
Już bazowa odmiana Modern ma w standardzie w zasadzie wszystko, co potrzeba do szczęścia, na czele z kamerą cofania oraz podgrzewaniem przednich foteli i bocznych lusterek. Wariant Smart (droższy o 6200 zł w 160-konnej odmianie i o 9000 zł w 215-konnej hybrydzie) dodaje w standardzie przede wszystkim 2-strefową automatyczną klimatyzację (zamiast 1-strefowej ręcznej) i asystenta monitorowania martwego pola (BCA). Szczególnie ten drugi element jest ważny. Może warto więc dopłacić do Smarta?
Galeria zdjęć
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.