ZS razem z większym HS-em (nowa generacja już w Polsce) to filary sprzedaży MG. Bazowy SUV/crossover jest następnym modelem, który otrzymał pełny napęd hybrydowy (HEV). Taki sam znajdziemy w hatchbacku MG3, który rywalizuje z Toyotą Yaris i spółką, ZS Hybrid+ natomiast będzie konkurował z Yarisem Crossem i resztą. Czy układ sił ulegnie zmianie? Pożyjemy, zobaczymy, jednak brytyjsko-chiński SUV ma kilka mocnych argumentów.
MG ZS Hybrid+: dużo mocniejszy i szybszy od konkurentów
Moc systemowa MG ZS Hybrid+ wynosi 196 KM. Układ składa się 1,5-litrowego silnika benzynowego, silnika elektrycznego, generatora i akumulatora 1,83 kWh. Producent obiecuje przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w czasie 8,7 s oraz średnie zużycie paliwa na poziomie 5,1 l/100 km (w cyklu WLTP).
W dodatku nie jest to takie małe auto — ma 443 cm długości, 261-centymetrowy rozstaw osi oraz 443-litrowy bagażnik, który pomieści bagaże również na dłuższy wyjazd.
Nowe MG ZS będzie dostępne w trzech poziomach wyposażenia do wyboru: Standard, Excite i Exclusive. Cennik otwiera kwota 98 900 zł (pozostałe kosztują: 107 800 zł i 116 700 zł).
Sprawdziłem bazowe ceny konkurencji z pełnymi hybrydami HEV (nie miękkimi) i uwzględniłem aktualne promocje. Wszystkie występują z automatycznymi skrzyniami biegów i napędami na przednie koła.
- Dacia Duster Hybrid 140 KM - 111 400 zł.
- Hyundai Kona 1.6 Hybrid 141 KM - 126 400 zł.
- Renault Captur E-Tech Full Hybrid 145 KM - 120 800 zł.
- Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT - 104 300 zł.
Co ciekawe najbardziej zbliżoną cenę ma nie Dacia, a lider w segmencie SUV-ów segmentu B w Polsce, czyli Toyota Yaris Cross — różnica pomiędzy MG wynosi tylko 5400 zł. Reszta samochodów jest sporo droższa.
MG ZS Hybrid+: wyposażenie standardowe
ZS kusi bogatym wyposażeniem seryjnym. Bez jakiejkolwiek dopłaty otrzymujemy:
- automatyczną klimatyzacją;
- światła LED do jazdy w dzień;
- sześć poduszek powietrznych;
- alarm;
- kierownicę wielofunkcyjną;
- cyfrowe zegary 7";
- ekran dotykowy 10,25";
- funkcje Bluetooth oraz Apple CarPla i Android Auto;
- tylne czujniki parkowania z kamerą cofania;
- systemy bezpieczeństwa MG Pilot (adaptacyjny tempomat, aktywne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystent pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, monitorowanie martwego pola).
Nowy MG ZS trafi do salonów w Polsce jesienią br. Na początku będzie oferowany wyłącznie jako hybryda. Wersja benzynowa pojawi się w 2025 r., z pewnością będzie jeszcze tańsza.