Auto Świat Wiadomości Aktualności Dwa auta w testach zderzeniowych. Jeden mały, drugi duży. Wyniki do przewidzenia

Dwa auta w testach zderzeniowych. Jeden mały, drugi duży. Wyniki do przewidzenia

Euro NCAP przetestował bezpieczeństwo dwóch nowych samochodów. Specjaliści zbadali dwa auta - Mini Cooper i Audi A6. Teraz są zgodni co do tego, że rozmiar nie ma żadnego znaczenia. Przynajmniej w kwestii bezpieczeństwa.

Test zderzeniowy Euro NCAPEuro NCAP
  • Mini Cooper E i Audi A6 e-tron uzyskały 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
  • Testy Euro NCAP potwierdzają, że bezpieczeństwo nie zależy od wielkości auta ani rodzaju napędu
  • Elektryczne samochody wypadły równie dobrze, jak spalinowe w kwestii bezpieczeństwa przy kolizjach

W najnowszych testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez Euro NCAP, zarówno Mini Cooper E, jak i Audi A6 e-tron wykazały, że są bezpiecznymi konstrukcjami. Obie elektryczne nowości zdobyły maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, co świadczy o ich zaawansowaniu technicznym.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Euro NCAP sprawdził małego i dużego. Mini ze świetnymi wynikami

Testy Euro NCAP potwierdziły, że nowy Mini Cooper E w kwestii bezpieczeństwa nie odbiega od swoich spalinowych braci. Model ten otrzymał imponujące wyniki: 89 proc. ochrony dorosłych, 85 proc. dla dzieci, 77 proc. dla pieszych i 79 proc. dla systemów wspomagających bezpieczeństwo. Jego bogate wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje m.in. poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i miednicę oraz poduszkę powietrzną między pasażerami. Ma także m.in. autonomiczne hamowanie awaryjne oraz systemy wspomagające kierowcę, które przyczyniają się do unikania kolizji.

Audi A6 docenione przez Euro NCAP

Nowy Audi A6 e-tron również nie zawiódł. Rodzinny samochód oferuje bardzo dobrą ochronę zarówno dla dorosłych, jak i dzieci, co potwierdzają wyniki testów Euro NCAP - 92 proc. ochrony dorosłych pasażerów, aż 91 proc. ochrony dzieci, 75 proc. dla pieszych i 80 proc. dla systemów wspomagających bezpieczeństwo. A6, dzięki zaawansowanym systemom wspomagającym kierowcę, staje się, jak twierdzą eksperci, wzorem dla innych producentów, tym bardziej że poprzednie modele A6 także uzyskały maksymalną notę w testach zderzeniowych.

Bezpieczeństwo nie zależy od wielkości

Specjaliści z Euro NCAP udowadniają, że bezpieczeństwo pasażerów nie jest uzależnione od wielkości pojazdu i jak się chce, to można. Wydaje się również, choć o tym już się nie wspomina, że chciano pokazać bezpieczeństwo samochodów elektrycznych, które często dostają łatę palących się. Powyższe auta, mimo zastosowania napędu elektrycznego, przy kolizjach i wypadkach zachowują się podobnie do aut spalinowych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków