Decyzja o zmianie lokalizacji została podjęta w związku z antyrosyjskimi sankcjami, które odcięły firmę zarówno od zakupu zagranicznych komponentów, jak i wysyłek gotowych produktów na eksport. Motocykle Ural wykorzystują części m.in. z Niemiec, Włoch, Japonii, oraz Tajwanu.

Dalszą część artykułu znajdziesz pod materiałem wideo

Od teraz rosyjska fabryka Irbit Motor Plant produkuje tylko niektóre komponenty jak np. ramę nośną oraz elementy nadwozia. Finalny montaż przeniesiono do miasta Pietropawłowsk w północnym Kazachstanie. Według portalu zr.ru producent Ural Motorcycles zajął w Kazachstanie hale o powierzchni 7 tys. mkw. Konkretnie 2 tys. mkw. stanowi nowa montażownia, a reszta to magazyny. Przeniesienie linii montażowej do Kazachstanu jest konieczne, ponieważ kraj ten nie podlega ograniczeniom międzynarodowym, ale za to jest objęty wspólnym obszarem celnym z Rosją. Odległość między dotychczasową fabryką w rosyjskim Irbitrze a nową lokalizacją w kazachskim Pietropawłowsku jest stosunkowo niewielka i wynosi ok. 600 km.

W ubiegłym roku firma Ural Motorcycles sprzedała na całym świecie 2 400 motocykli. Tylko 70 sztuk znalazło nabywców w Rosji, a większość maszyn znalazła nabywców poza krajem pochodzenia. Ok. 90 proc. eksportu trafiło do USA, Kanady, Unii Europejskiej, Japonii, a nawet Australii.