- Nissan wprowadza do Polski dużego dostawczaka. Nissan Interstar będzie dostępny w przeróżnych wersjach. Ma być gotowy na potrzeby każdego biznesu. Dostępny będzie także w wersji cztery tony DMC
- Podstawą polskiej oferty będzie 170-konny diesel, który został znacznie zmodernizowany. Interstar dostępny będzie jednak także w dwóch wersjach stuprocentowo elektrycznych
- W zaskakująco nowoczesnym wnętrzu wygospodarowano aż 135 l dodatkowej przestrzeni w postaci przeróżnych schowków
Nowy Nissan Interstar na polskie drogi wyjedzie w 2025 r. Będzie dostępny w dwóch wydaniach, spalinowej z dieslem pod maską oraz elektrycznej. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale już wiemy, że Interstar objęty jest standardową pięcioletnią gwarancją lub do przebiegu 160 tys. km. W przypadku wersji Interstar-e gwarancja obejmuje również pojemność akumulatora trakcyjnego przez okres ośmiu lat
Nissan Interstar - trochę ważnych liczb
Nissan Interstar będzie dostępny w wersji z DMC 3,5 oraz 4 tony. Dzięki wydłużeniu strefy ładunkowej nawet do 3855 mm (w zależności od rozstawu osi) oraz najszerszym w tej klasie bocznym drzwiom (1312 mm), załadowanie największego vana Nissana jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi od 10,8 m3 w wersji L2H2 do aż 14,8 m3 w wersji L3H3. Gdyby to nie wystarczyło, dodatkowy towar można załadować do przyczepy o masie całkowitej do 2500 kg.
Czterotonowy furgon z silnikiem spalinowym przewiezie do 1925 kg ładunku, a w przypadku napędu elektrycznego – do 1625 kg. Z kolei ładowność vana o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t wynosi maksymalnie 1447 kg (wersja spalinowa) i 1197 kg (wersja EV).
Przeczytaj także: ITD miała pracowity początek tygodnia. Sześciu kierowców straciło prawa jazdy
Nissan Interstar - wersje:
Nowy Nissan Interstar będzie dostępny z wieloma wariantami fabrycznej zabudowy, w tym:
- jako wywrotka do przewozu materiałów luzem,
- otwarta platforma z opuszczanymi burtami i łatwym dostępem do ładunku oraz z maksymalnie obszernym nadwoziem kontenerowym.
- furgon występuje natomiast w dwóch długościach i wysokościach nadwozia, z dopuszczalną masą całkowitą 3,5 t lub 4 t i z oboma typami napędów.
Nissan Interstar - silniki
W ofercie dalej znajduje się wysokoprężny silnik M920. Ma 170 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nissan chwali się, że obniżył jego średnie zużycie paliwa aż o 1,5 l/100 km. Deklarowane spalanie to teraz tylko 7,4 l/100 km. Do wyboru jest ręczna lub automatyczna, dziewięciostopniowa skrzynia biegów.
Nissan Interstar doczekał się także odmiany w pełni elektrycznej. A nawet dwóch. Do miasta powinien wystarczy akumulator o pojemności 40 kWh, a dla każdego, kto potrzebuje pokonywać dłuższe dystanse, przygotowano także wersję 87 kWh z zasięgiem do 460 km. Ładowanie większego akumulatora prądem stałym (DC) z mocą 130 kW przez 30 min umożliwia uzupełnienie energii pozwalającej na pokonanie ok. 250 km. Obie wersje akumulatorowe są sprzedawane ze standardową ładowarką pokładową prądu przemiennego AC: o mocy 11 kW dla wersji z akumulatorem 40 kWh lub 22 kW w przypadku modeli z akumulatorem 87 kWh.
Nissan Interstar - wyposażenie
Interstar w nowej odsłonie zapewnia kierowcy wyjątkowy komfort dzięki całkowicie przeprojektowanej, przestronnej i nowoczesnej kabinie. Starannie dobrane wyposażenie zwiększa komfort i przyjemność podróży, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Klienci z pewnością docenią także dodatkowe schowki o pojemności do 135 l (w zależności od wersji) oraz możliwość korzystania z nowoczesnych technologii jak na przykład Apple CarPlay czy Android Auto.
Nie mogło oczywiście zabraknąć nowoczesnych systemów wsparcia i bezpieczeństwa. Na liście znajdziemy choćby: system automatycznego hamowania awaryjnego, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy VDC, asystent pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych.
Przeczytaj także: Umyślnie wykorzystują możliwości dostawczaków. ITD tylko czeka na takich kierowców