• hybryda PHEV ładowana z gniazdka ma łączną moc systemową aż 327 KM, a do 100 km/h rozpędza się w 5,8 sekundy
  • zasięg w trybie EV według cyklu WLTP przekracza 60 km
  • na długie trasy Mazda proponuje diesla: 3.3 e-Skyactiv D R6 z miękką hybrydą
  • „podstawowy” diesel ma 6 cylindrów, 200 KM i tylny napęd

Mazda (pawie) zawsze podążała własnymi drogami. Silnik Wankla, małe silniki V6, diesel z systemem Comprex, pierwsze seryjnie produkowane sekwencyjne turbo - mimo iż mamy do czynienia z niewielkim producentem, to jego kompetencje techniczne zawsze były wysokie.

Potrzeba było tylko odwagi, by wdrożyć pomysły i wprowadzić je na masowy rynek. Z tą odwagą bywało różnie - ostatnio sprowadzała się głównie do produkcji całej rodziny benzynowych silników Skyactiv-G bez turbodoładowania. Klienci doceniali to, że japoński producent nie montuje w swoich autach „silników od kosiarek”, nawet jeżeli osiągi nie dorównywały turbodoładowanej konkurencji.