Wersję po liftingu najłatwiej będzie rozpoznać po zmienionej osłonie chłodnicy, charakterystycznej dla nowych modeli Peugeota (2008, 3008 i 5008) oraz przestylizowanym przednim zderzaku z większymi wlotami powietrza.
Wyposażenie Peugeota 308 zostanie poszerzone o systemy wspierające kierowcę najnowszej generacji, m.in. o systemy automatycznego hamowania awaryjnego i aktywnego monitorowania pasa ruchu, asystenta parkowania Visiopark 1 z tylną kamerą 180 stopni. Na pokładzie pojawi się również adaptacyjny tempomat z możliwością zatrzymania się (z automatyczną skrzynią biegów).
Ekran dotykowy otrzyma nowy interfejs. Wśród nowości znajdą się również najnowsze system łączności ze smartfonami (Mirrorlink, Android Auto i Apple Carplay) oraz nawigacja 3D z funkcjami internetowymi.
Najmocniejszy silnik Diesla 2.0 BlueHDi 180 KM zostanie sprzężony z ośmiostopniowym „automatem” EAT8 od japońskiej firmy Aisin. Co ciekawe, system start/stop będzie mógł być aktywowany już przy 20 km/h. Modyfikacjom zostaną poddane trzycylindrowe silniki benzynowe 1.2 PureTech i wysokoprężny 1.6 BlueHDi, dzięki którym mają spełniać bardziej rygorystyczne normy emisji spalin.
Peugeot 308 i 308 SW po liftingu powinny trafić do sprzedaży już w czasie wakacji. Kompaktowe modele nadal będą produkowane w fabryce koncernu PSA w Sochaux.