Jubileuszowym BMW X5 jest napędzane turbodoładowanym, 625-konnym silnikiem V8 wariant M Competition w kolorze czerwonym z dwukolorowymi felgami i skórzaną tapicerką. Nie ucieszy jednak żadnego entuzjasty BMW – zostanie w fabryce jako eksponat historycznej kolekcji.
BMW X5 jest obecnie sztandarowym modelem zakładów Spartanburg. Wszystkie egzemplarze aktualnej generacji tego modelu sprzedawane na całym świecie pochodzą właśnie z amerykańskiej fabryki. Teraz produkowane są tu zresztą same SUV-y – klasyczne i typu coupé: X3, X4, X5, X6 i X7, które trafiają do salonów sprzedaży w USA i na całym świecie. Zakłady zatrudniają 11 tys. pracowników.
W 1994 roku, gdy fabryka zaczęła działać, nikt jeszcze nie słyszał o SUV-ach BMW. Na początku produkowano tu „trójki”, sedany i coupé, rok później zaczęto przestawiać się na roadstery – najpierw Z3, potem Z4. W 2006 roku Z4 M Roadster było milionowym samochodem wyprodukowanym przez Spartanburg.
Pierwsze BMW X5 powstało tu dopiero pod koniec ubiegłego stulecia. Od tej pory produkcja SUV-ów zaczęła się sukcesywnie rozwijać w amerykańskiej fabryce BMW, by w końcu zdominować jej działalność. W 2012 r. dwumilionowym samochodem było już X3, a kolejne milionowe granice przekraczały na przemian X5 i X3.