- Co czwarte nowe auto rejestrowane w naszym kraju ma znaczek marki premium na masce
- Największy wzrost wśród marek premium w pierwszym półroczu odnotował Bentley (+91,89 proc.)
- Walka o pozycję lidera w klasie premium w Polsce jest bardzo zacięta, ale nie tylko na samym szczycie dzieją się rzeczy niezwykle ciekawe
- Zachęcamy do wypełnienia specjalnej ankiety, która znajduje się pod artykułem
W pierwszej połowie 2024 r. w Polsce zarejestrowano 66 238 nowych samochodów klasy premium, co oznacza wzrost o 22,75 proc. (12 277 sztuk) w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na koniec czerwca auta z wyższej półki miały 23,9 proc. udziału w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNajczęściej kupowane auta premium w Polsce
BMW utrzymało pozycję lidera wśród marek premium. Bawarski producent zarejestrował 13 682 samochody, co oznacza wzrost o 17,33 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2023 roku. Najczęściej rejestrowane modele to:
- seria 3 (1 948 szt.),
- X5 (1 792 szt.),
- seria 5 (1 573 egzemplarze).
Mercedes zakończył pierwsze półrocze 2024 r. na drugim miejscu z wynikiem 13 551 zarejestrowanych samochodów, co stanowi wzrost o 51,1 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Najpopularniejsze modele to:
- GLC (1 952 szt.),
- GLC Coupe (1 352 egz.),
- CLA (1 214 sztuk).
Trzecie miejsce przypadło Audi, które zarejestrowało 13 260 nowych samochodów, co oznacza wzrost o 3,77 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2023 r. Najlepiej sprzedającymi się modelami były:
- A3 (2 732 szt.),
- A4 (2 191 szt.),
- Q3 (1 972 egzemplarze).
Volvo na czwartym miejscu wśród marek premium w Polsce
Z danych przeanalizowanych przez IBRM Samar wynika, że Volvo zarejestrowało w Polsce 9 619 samochodów, co stanowi wzrost o 43,93 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Najpopularniejsze modele to:
- XC60 (3 547 egz.),
- XC40 (2 544 szt.),
- XC90 (1 211 szt.).
Warto również zwrócić uwagę na elektryczny model EX30 (751 sztuk).
Lexus zamyka pierwszą piątkę. Zarejestrował 7 068 samochodów, co oznacza wzrost o 25,88 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2023 r. Najlepiej sprzedające się modele to:
- NX (2 662 szt.),
- RX (1 668 szt.),
- UX (979 egzemplarzy).
Maserati z największym spadkiem
Największy spadek wśród marek premium zanotowało Maserati, ale trzeba pamiętać, że przy takich wolumenach sprzedaży o spektakularne wzrosty lub spadki jest łatwo. Maserati zarejestrowało w pierwszym półroczu 32 samochody, co stanowi spadek o 41,82 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2023 r. Na minusie zakończyły również marki:
- Mini,
- DS,
- Jaguar,
- Alpina.
Bentley z największym wzrostem
Największy wzrost procentowy odnotował Bentley, który zarejestrował 71 samochodów, co stanowi wzrost o 91,89 proc. w porównaniu do końca czerwca 2023 r. Tu również należy zwrócić uwagę na wolumen sprzedaży.
Spośród wszystkich samochodów klasy premium w Polsce najpopularniejszymi modelami w pierwszym półroczu tego roku są:
- Volvo XC60 (3 547),
- Audi A3 (2 732),
- Lexus NX (2 662).