Samochody z miesiąca na miesiąc drożeją, a mimo to na początku maja segment premium stanowi aż 24 proc. rynku nowych aut osobowych w Polsce. W porównaniu z okresem styczeń-kwiecień 2023 r. pojazdy z wyższej półki cieszyły się w tym roku o wiele większym zainteresowaniem – zyskały 27,4 proc. Najbardziej spektakularnym przykładem jest wspomniany już Bentley. W ciągu pierwszych czterech miesięcy Polacy zarejestrowali 38 nowych aut tej marki, a to wzrost o 81 proc.!
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSprzedaż nowych samochodów. Rekordowy rok dla segmentu premium
W ciągu ostatnich pięciu lat nie było roku, w którym Polacy byliby bardziej zainteresowani samochodami klasy premium niż obecnie. W samym kwietniu 2024 r. zarejestrowaliśmy blisko 11 tys. szt. takich pojazdów (o 2 tys. 418 szt. więcej niż w kwietniu 2023 r.), a od początku roku na naszych drogach przybyło ich dokładnie 43 tys. 920 szt.
Zacięta rywalizacja o podium w segmencie premium
Chociaż w kwietniu najwięcej zarejestrowanych aut klasy premium nosiło znaczek Mercedesa (2 tys. 571 szt.), w ujęciu czteromiesięcznym prowadzi BMW (9 tys. 315 szt.). Co ciekawe, w ubiegłym miesiącu została przerwana dominacja wielkiej niemieckiej trójki, czyli BMW, Mercedesa i Audi. Ostatnia z marek przegrała z Volvo pojedynek o trzecie miejsce. Szwedzi nadrabiają zaległości, ale w dłuższej perspektywie do Audi brakuje im jeszcze prawie 1,5 tys. egzemplarzy.
TOP 20 marek premium w Polsce (styczeń-kwiecień 2024 r.):
- BMW (9 tys. 315 szt.)
- Mercedes (8 tys. 831 szt.)
- Audi (8 tys. 547 szt.)
- Volvo (7 tys. 49 szt.)
- Lexus (4 tys. 321 szt.)
- Porsche (1 tys. 826 szt.)
- Tesla (1 tys. 513 szt.)
- Mini (903 szt.)
- Land Rover (679 szt.)
- Alfa Romeo (504 szt.)
- DS (209 szt.)
- Jaguar (74 szt.)
- Bentley (38 szt.)
- Ferrari (26 szt.)
- Lamborghini (23 szt.)
- Maserati (22 szt.)
- Aston Martin (14 szt.)
- Alpine (10 szt.)
- Rolls-Royce (9 szt.)
- McLaren (4 szt.)
Poniżej znajdziecie galerię z rankingiem 20 najpopularniejszych modeli segmentu premium.